• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen verborgen houden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eddy v

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2003
Hallo,

Ik heb een tabel gemaakt waarvan een grafiek gemaakt wordt.
Om het gemiddelde weer te geven als een lijn in de grafiek heb ik een kolom toegevoegt waar in elke keer de zelfde waarde komt te staan (het gem.) en zo een lijn in de grafiek zet.
Maar nu wil ik graag dat deze extra kolom niet wordt uitgeprint als ik het document afdruk.

Iemand een idee??

Als je een verborgen kolom hebt in een werkblad dan print die dat niet uit, kijk eerst naar het afdrukvoorbeeld.
Is je vraag soms dat je een kolominhoud in de grafiek hebt staan van een verborgen kolom in de tabel en dat ge deze niet wil afdrukken?
Verklaar je nader!

jean

Uhh ok ik zou het duidelijker proberen uit te leggen
Ik heb een tabel met 2 kolommen een kolom met een datum en een tweede kolom met een waarde.
Deze wil ik een aan lijn grafiek verwerken.
Dat is geen probleem.
Maar nu wil ik in de grafiek een rechte lijn van het gemiddelde weergeven. Hiervoor heb ik dan een derde kolom gemaakt met in elke rij het gemiddelde van de kolom met waarde's. En deze kolom wordt dan dus weergegeven als een lijn in de grafiek.
Nu wil ik dit uitprinten. De grafiek kompleet. Dus met de derde kolom waarde's (de rechte lijn van het gemiddelde) maar bij de tabel wil ik dat deze niet geprint wordt.

Gr Eddy.

Hoi,

Probeer eerst nu gewoon eens wat Jean zegt .... !!!
Dus: in het werkblad met je 'derde' kolom:
Klik met de RECHTER-muisknop op de kolomletter en kies in het snelmenu voor 'verbergen'
Kijk met de knop 'Afdrukvoorbeeld' naar het resultaat.

En kom hierna pas met een reactie terug ..... !!!

Laatst bewerkt:
Hoi Eddy,

Wat er gezegd is, klopt... kolom verbergen... en ze wordt niet afgedrukt. Maarrrrr.... Een verborgen kolom komt ook niet in je grafiek. Terug naar af dus, of je zou er een spelletje van moeten maken om kolom afwisselend zichtbaar te maken, en te verbergen.

Dus, laat de kolom maar zichtbaar staan, en selecteer uw tabel, zonder die extra kolom. Geef het geselecteerde bereik een naam:
Afdrukbereik.

Dat zou normaal wel moeten volstaan.

Luc

He Luc bedankt.. Klinkt geweldig.....

uhhh maar dan de volgende vraag :-)

Hoe geef ik een geselecteerd gebeid een naam?

gr Eddy..

De snelste manier:
Selecteer het af te drukken gebied, en typ dan de naam: Afdrukbereik in het kleine celletje boven de A kolom. (Hier zie je normaal het celadres staan)
Sluit af met Enter.

Luc

Geweldig!!!

Het werkt perfect.

Bedankt!!!!!

GR Eddy...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan