• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen vergelijken en bij match andere cellen kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Functions worden enkel gebruikt om een bepaalde waarde te genereren ( kunnen ook Boolean-waardes(True - False) zijn). Subs zijn procedures die doorlopen worden waardoor bepaalde handelingen uitgevoerd worden wat in dit geval van toepassing is.
Post anders eens een voorbeeldje met handmatig ingevulde nullen, want bij mij laat hij ze toch staan
 
Laatst bewerkt:
Sorry ik ben van strategie veranderd. :) Het kan ook best ingewikkeld worden met al die vragen.

Die handmatig ingevulde nullen stonden er alleen maar als trucje om te voorkomen dat bij het verwijderen van lege rijen ook de tusenrijen en 'koppen' (Groenten en fruit e.d.) verwijderd worden. Ik zette daarbij de aantallen bij de producten op 0 en de rest liet ik "". Alleen <=0 wordt verwijderd.

Dit probleem is nu ondervangen door jouw stukje:

Code:
        .Unprotect
        For Each cl In .Range("A18:A" & Sheets("Bestelling").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
            If Not cl.Font.Bold = True And cl.Value <> "" And cl.Offset(, 3).Value <= 0 Then
                cl.EntireRow.Hidden = True
            End If
        Next
        .Protect
    End With

Ik gebruik functions omdat er na het aanroepen daarvan gewoon wordt doorgegaan met de volgende code. Als ik naar een sub verwijs dan verlaat 'ie de eerste sub.
 

Bijlagen

  • Jumbo bestellijst nieuw.zip
    41,3 KB · Weergaven: 12
Probeer deze eens
 

Bijlagen

  • Jumbo bestellijst nieuw.zip
    36,1 KB · Weergaven: 31
Werkt, bedankt!

Is er nog iets aan veranderd behalve dat de code netter geschreven is?

Ik zie verder dat je naar werkbladen verwijst met [ ] i.p.v. " ". Wat heeft dit als voordeel?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan