cellen vergelijken op twee werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jurgenenkarin

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2009
Ik heb een werkende macro geschreven welke een reeks cellen vergelijkt van blad 1 met dezelfde reeks cellen op blad 2. Bij een verschil komt een messagebox. De cellen in de range moeten alle identiek zijn (dus A1 identiek aan A1 en C5 identiek aan C5). Nu is mijn schrijfwijze nogal omslachtig, ik vergelijk namelijk cel voor cel. Dat kan prima voor een kleine range, maar voor een grote range is dit vrij onhandig. Heeft iemand een idee voor een alternatieve schrijfwijze? Misschien iets met compare? Ik ben niet ervaren met vba, maar dat was jullie misschien al duidelijk..

Deze omschrijving is te sumier om er een afdoend antwoord op te geven.
Hoe is het te onderzoeken bereik opgebouwd, zijn het aaneengesloten bereiken, allemaal afzonderlijke cellen, etc .....

Het bereik is aaneengesloten, van cel b2 tot f7. Er staan letters in of cijfers, en deze moeten exact hetzelfde zijn. Dus als er een P staat op blad 1 cel f3, dan moet er ook een P staan op blad 2 cel f3. Nu heb ik iets geschreven als If blad 1("b2")<>blad 2("b2") or blad1("b3")<>blad2("b3") or.....enz......
Dat is vrij onhandig, er is vast een hele simpele manier om het gebied in een keer te benoemen toch?

Wil je enkel maar weten of alles overeenkomt kan dit met onderstaande formule.
Code:
=ALS(SOMPRODUCT((Blad1!B2:F7<>Blad2!B2:F7)+0)>0;"Fouten";"Alles ok")

Wil je echter weten welke specifieke cellen niet overeenkomen dan komt er VBA aan te pas.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan