Cellen verwisselen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boverduyn

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2016
Beste Experts,

In de bijlage vinden jullie een voorbeeld bestandje om het te verduidelijken. Bekijk bijlage Vraag.xlsm
Mijn doel is om op basis van de uitkomst uit de userform twee namen te verwisselen.
Dit moet echter alleen gebeuren als de winnaar onder de verliezer staat.
Als bijvoorbeeld piet van jos verliest dan komt jos op de plaats van piet maar.....
als piet van jos wint dan verandert er niks.
Er kom er helaas zelf na lang zoeken niet uit dus ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt!

Een te beperkt voorbeeldbestand als je het mij vraagt. Een stukje VBA om Piet en Jos van plaats te laten wisselen is wel te maken, maar ik neem aan dat er ook ergens gekeken moet gaan worden of Jos van Piet verliest of andersom. Dat is nu niet te zien.

Cellen kan je niet wisselen wel de inhoud. Als je zoiets wil maken dan kan je er beter eerst voor zorgen dat de comboboxen logisch gevuld worden. Vervolgens gebruik je een aantal variabelen om het geheel te testen. De laatste stap is dan om de code te vereenvoudigen en eventueel nog wat controles en aanpassingen toe te voegen. Dat laat ik aan jou over.

Bijlagen

Bedankt voor jullie reacties.
Ik had een eenvoudig voorbeeld gegeven omdat het het voornamelijk om het punt ging van twee namen verwisselen.
De userform heb in mijn eigen bestand uiteraard aangepast maar ik wou het punt van verwisselen benadrukken.
Ik ben er op een iets andere manier uitgekomen.
Door de funtie .find : Set win = .Find(What:=Me.Winnaarbox, LookIn:=xlFormulas, lookat _
:=xlWhole, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, MatchCase:= _
True, SearchFormat:=False)

De uitkomst is een cel nummer die je dan alleen nog maar even hoeft te verwisselen.
Als je verder geïnteresseerd zal ik het uitgebreider en beter proberen uit te leggen maar dit is iig de kern.

Nogmaals bedankt voor de tips:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan