• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen wissen op meerdere werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fdh

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2014
Berichten
53
hallo,
Ik ben al een tijdje aan het zoeken in oude vragen maar kan geen werkende oplossing vinden,

Ik wil doormiddel van een knop in diverse werkbladen cellen leegmaken, de code die ik nu gebruik is alleen voor het huidige werkblad en heb dus op elk werkblad een knop staan.
Het is handiger om met 1 knop alle 4 de werkbladen te wissen wel heeft elk werkblad een ander cellen bereik.
Dit heb ik op het moment, waar moet ik het aanpassen om het voor meerdere werkbladen te laten werken.

Bedankt.


Private Sub CommandButton1_Click()

Range("C8:C15,F8:F15,C28:C35,F28,F29,F31:F35,B42:C45").ClearContents
Unload RapportLeegmaken
MsgBox ("Rapport is Opgeschoond.")

End Sub
 
Zoiets:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    For Each sh In ThisWorkbook.Sheets
        Select Case sh.Name
            Case "Sheet1"
                sh.Range("C8:C15,F8:F15,C28:C35,F28,F29,F31:F35,B42:C45").ClearContents
        End Select
    Next sh
    
    Unload RapportLeegmaken
    MsgBox ("Rapport is Opgeschoond.")
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Bedankt voor je reactie maar om de een of andere reden krijg ik het niet werkend.
 
Je moet natuurlijk wel zelf de juiste bladnamen en ranges invullen. Je mag die Case "Sheet1" meerdere keren gebruiken voor meerdere sheets.
Plaats anders je document en geef aan op welk blad welke cellen geschoond moeten worden.
 
Hallo,
Ik heb een test map gemaakt met mn code erin, het orgineel bevat veel macro's en ik krijg hem niet klein genoeg om te uploaden vandaar dit.
 

Bijlagen

  • Testmap.xlsm
    21,8 KB · Weergaven: 25
Deze:
Code:
Private Sub Knop1_Klikken()
    Dim sh As Object
    For Each sh In ThisWorkbook.Sheets
        Select Case sh.Name
            Case "Bestellingen"
                sh.Range("B4:B10", "D4:D10").ClearContents
            Case "Planten"
                sh.Range("C3:C9", "E3:E9").ClearContents
        End Select
    Next sh
End Sub

Die Dim opdracht heb ik erbij gezet omdat je Option Explicit bovenin hebt staan.
 
Ja nu heb ik hem werkend, zat waarschijnlijk in de Dim opdracht.

Bedankt voor je geduld. :thumb:
 
Graag gedaan :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan