• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen wissen opvoorwaarde van gegevens van andere cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

davylenders123

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
In tab blad kwe scan 1 worden in de cellen b,c,d 31 tem 36 de namen ingevuld van de zieken en verloven.
in tab blad kwe scan 2 cellen b31 tem b36 worden de namen van de cellen in tab blad kwe scan 1 overgenomen van d31 tem d36
In tab blad kwe scan 2 in de cellen c,d 31 tem 36 komen nieuwe namen.
In tab blad rwe scan worden de namen over genomen uit tab blad kwe scan 2.

Kan je op de een of andere manier het volgende automatich laten verlopen.

Als je bij zieken en verlof een naam invuld dat hij die daar boven automatische verwijderd
Dit in de 3 tab bladen.

Bekijk bijlage vb bestand 1.zip

hoi davylenders123

iest duidelijker mag best

ziek voor de nacht waar moet er dan verwijderd worden?
enz....

groet sylvester

hoi davylenders123

iest duidelijker mag best

ziek voor de nacht waar moet er dan verwijderd worden?
enz....

groet sylvester

In het eerste tab blad de cellen A2 : G29 staan namen die daar altijd blijven staan.

In de cellen B31 : D36 worden elke dag de namen ingevuld van de personen die ziek zijn en verlof hebben op die dag.

Mijn vraag is eigenlijk dat er een moggelijkheid is als je in de cellen B31:D36 een naam invult(personenziek of verlof) dat hij gaat zoeken in de cellen A2:G29 en als hij daar die naam vind dat hij die automatische verwijderd.

En dit zo voor de eerste 3 tab bladen.

Hoop hier iets duidelijker mee te zijn :o

Als je een naam invoert in het cellenbereik B31 t/m D36 dan wordt deze naam gezocht in het bereik A3 t/m G31 van hetzelfde werkblad.
Als de naam gevonden wordt dan wordt deze verwijderd (alleen op hetzelfde werkblad als waar de naam is ingevoerd).
Ik hoop dat dit is wat je bedoelt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Als je een naam invoert in het cellenbereik B31 t/m D36 dan wordt deze naam gezocht in het bereik A3 t/m G31 van hetzelfde werkblad.
Als de naam gevonden wordt dan wordt deze verwijderd (alleen op hetzelfde werkblad als waar de naam is ingevoerd).
Ik hoop dat dit is wat je bedoelt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dit is inderdaad wat ik zocht.:thumb:

Maar nu doet hij het voor elke werk blad het zelfde maar het eerste en 2 de tab blad is het zelfde ingedeeld maar tab blad 3 is iets anders ingedeeld. Daar zou het bereik moeten zijn van a3:f33 en a 34:f37.

Heb al geprobeerd om u macro in elke tab blad te zetten in vba en het uit this workbook verwijderd maar dan werkt de macro niet meer.

En als je in het eerste tab blad een naam invult in cel b31 : d36 dan worden deze namen over genomen in het 2 de en
3 de tab blad maar de namen gaan daar dan niet weg. enkel in het tab blad waar je de namen zelf op ingeeft.

Laatst bewerkt:
Het bereik maakt niet zoveel uit want als de macro niets kan vinden kan deze ook niets verwijderen.
In bijgevoegd bestand wordt een ingevoerde naam gezocht in de eerste 3 werkbladen en, indien gevonden, ook verwijderd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Het bereik maakt niet zoveel uit want als de macro niets kan vinden kan deze ook niets verwijderen.
In bijgevoegd bestand wordt een ingevoerde naam gezocht in de eerste 3 werkbladen en, indien gevonden, ook verwijderd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Sorry maar nu werkt de macro niet als je nu een naam invult in de cellen b31 : d 36 dan krijg ik een foutmelding
" fout 91 tijdens uitvoeren"

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan