• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen wissen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi, Als je in P een datum invuld die binnen 3 dagen zit, komt er in R een X. Dat werkt niet op maandag en dinsdag.

Greetz

1: Je schrijft in post #13 dat je daar een 'X' in plaatst.
2: De formule in kolom R geen verwijzingen heeft met kolom P.

Ga ik er maar vanuit dat je kolom O bedoeld waar je een datum in gaat zetten.
In R3:
Code:
=ALS(OF(C3="";O3="");"";ALS(NETTO.WERKDAGEN(C3;O3)<4;"X";""))

Hoi, ja bedoel kolom O. Bedankt de formule werkt!:thumb: Alleen hoe krijg hem in VBA?

Greetz

Hoi,

Zo als in de bijlage?

Bijlagen

Hoi, de aangepaste formule voor kolom R maakt gebruik van (Analysis Toolpak). Is er misschien ook een andere manier om de formule te laten werken zonder gebruikt te maken van dit deze toolpak? Foutmelding is nummer 13 tijdens uitvoering.

Greetz

Probeer dan deze versie maar even.

Bijlagen

Helaas begrijp ik er geen snars meer van.
Misschien dat iemand anders het wil overnemen.

Succes gewenst.

Hoi, er gaat iets fout in de formule. Misschien kleine aanpassing nodig. Het is de bedoeling dat het weekend niet mee telt.

Mja, in ieder geval bedankt voor alle inzet. :thumb:

Greetz

Laatst bewerkt:
Dit soort formules zijn in het verleden al behandeld geweest , maar spijtig genoeg snap je het totaal niet :eek:
Onderstaande formule is geen werkend voor je voorbeeldje dat je nu poste naar één uit het verleden die toen wel werkte , maar jij hebt nu de range aangepast en kan de formule niet herleiden tot wat het moet zijn .
Tot mijn spijt lees ik in de topic terug het verleden " werkt " >>> " nee werkt toch niet " .
Mijn gouden raad Eigen jouw de basis van Excel toe om dan verder te gaan met complexere formules of bestandje die je wil creëren .
Ik heb bewondering voor Harry dat hij in dit draadje zich terug uitgesloofd heeft , net zoals in het draadje van een paar maand geleden .
ALS(OF(EN(WEEKDAG(C32;2)=5;C32<=VANDAAG()-$O$2));"x";ALS(EN(WEEKDAG(C32;2)<5;C32+$O$5<=VANDAAG());"x";"")))

@harry,

Helaas begrijp ik er geen snars meer van.
Misschien dat iemand anders het wil overnemen.

Succes gewenst.

complimenten voor je geduld (48 topics) :thumb:

@justfabulous

in de laaste versie van Harry (jf2) zie in nog code terug.

in de bestanden die jij plaatst is alle code verdwenen.

wat is hiervan de reden?

Laatst bewerkt:
als je gegevens "achterhoud" kom je uiteindelijk nooit tot de beste oplossing.

ik zie b.v. dat de dagen als harde tekst vermeldt staan (wo) ed.

dit is wel te automatiseren (of is misschien zelfs al gedaan), maar die gegevens zijn dus nu niet terug te vinden.

indien dit nu ook voor overige gegevens geldt, moet het werk van Harry misschien helemaal worden overgedaan (en dat zou toch zonde zijn van de tijd die Harry erin heeft gestoken).

Justfabulous, toch graag antwoord op de volgende opmerkingen.

A) zelf zou ik denken dat de formule in kolom R als volgt dient te zijn.

Code:
'=ALS(OF(C32="";O32="";O32-C32>5);"";ALS(OF(WEEKDAG(O32;2)>5;O32-C32<=[COLOR="darkorange"][B][U]3[/U][/B][/COLOR]);"X";""))

3 (i.p.v. 2) want in kolomtekst staat 1 t/m 3.

B) kun je aangeven, waarom de cellen zonder "X" in de O kolom leeg zijn???
hoe komt dit tot stand (waarom wordt de formule niet doorgekopieerd).

Hoi, de formule in Q wordt gewist door het invullen van O. De kopieen M en N zijn nodig voor controle.
De regels worden bij invoer van een datum in kolom C doorgevoerd.

'=ALS(OF(C32="";O32="";O32-C32>5);"";ALS(OF(WEEKDAG(O32;2)>5;O32-C32<=2);"X";""))
Is toch 2 hoor, getest.

Greetz

Laatst bewerkt:
Hier een deel van de formule voor de WEEKDAG(cel??;2)=4 de donderdag moet je der zelf maar tussen zetten met een ALS(OF(EN(WEEKDAG(??;2)=5;WEEKDAG(??;2)=4);O33-C33<5); enz.
hier voor rij 33
Code:
=ALS(EN(WEEKDAG(C33;2)=5;O33-C33<5);"X";ALS(OF(C33="";O33="";O33-C33>5);"";ALS(OF(WEEKDAG(O33;2)>5;O33-C33<=3);"X";"")))
Voor mij is het bedtijd .

Een kleine hint de formule staat er quasi , heb net getest en ik krijg alle "X" jes te zien

Laatst bewerkt:
Hoi, de formule in Q wordt gewist door het invullen van O. De kopieen M en N zijn nodig voor controle.

dat verklaart toch niet waarom in kolom O geen formule staat!

je geeft alleen aan waarom kolom Q wordt gewist.

ik vraag je waarom in kolom O geen formule staat.

wil je me dit nog even laten weten.

in post 55 voeg je onderstaande tekst achteraf toe.

Code:
'=ALS(OF(C32="";O32="";O32-C32>5);"";ALS(OF(WEEKDAG(O32;2)>5;O32-C32<=2);"X";"")) 
Is toch 2 hoor, getest.

Plaats die in een nieuw antwoord dan is de volgorde ook voor iedereen duidelijk.

Tevens zie ik dan ook dat je reageert op mijn antwoord.

Nu moet ik dat "toevallig" lezen als ik de oplossingen teruglees.

P.s.

Code:
3 (i.p.v. 2) want in kolomtekst staat 1 t/m 3.

is het niet de bedoeling dat dag 1 tot en met 3 een X krijgt?

wil je dit in een vervolgantwoord nog even laten weten?

Laatst bewerkt:
@ Oeldere , in het verleden is dit ook al gebleken dat TS zijn vragen wijzigt herhaald achteraf zijn eigen quotes gaat wijzigen , in een vorig draadje hebben we 105 quotes bereikt we zijn er bijna en steeds zal het een vraagteken blijven wat het nu juist is of moet zijn .

Hoi, ik heb het berichtje aangepast om zo duidelijk mogelijk dit onderwerp te laten volgen. Het gaat hier om het bestand dat ik geplaatst heb en is NIET te vergelijken met andere onderwerpen op dit forum, hou het dus bij dit onderwerp. Ik heb dit onderwerp niet voor niets geplaatst.

In het bestandje staat duidelijk vermeld wat niet goed gaat, namelijk de donderdag en de vrijdag. Voor de rest hoeft er niets gewijzigd te worden, alleen de formule in Q en R zou aangepast moeten worden zodat de donderdag en vrijdag ook klopt met de telling.

Mocht er nog vragen zijn voor diegene die mij willen helpen, dan hoor ik dit graag ;)

Greetz

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan