• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen worden door Excel van o.a. standaard in Ponden veranderd, na opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

shihan

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2019
Ik heb een zeer uitgebreid stel Excel werkstukken met heel veel verschillende instellingen, zoals tijd, datum, Euro enz....
Geregeld en steeds vaker, als ik het de volgende dag opstart, dan zijn hele kolommen in ponden omgezet, of tijd in getallen.
Ponden is het meeste het geval... Dus niet alleen euro's... maar ook gewoon die op standaard staan waar maar 1 getal in staat.
Ik kan geen reden vinden en heb ook overal gezocht op internet en bij MS, maar ik vind alleen zeer oude berichten hier over en daar staat eigenlijk voor mij nooit een goede oplossing bij.
Hopelijk kan mij iemand helpen en of uitleggen hoe het kan komen, want het kost mij dagelijks meer werk om de sheet goed te laten werken.
Opnieuw maken is geen optie, omdat het maanden werk heeft gekost.
MvG Jacobus

Laatst bewerkt door een moderator:
Zit er een macro in dat bestand?

Ik zou zo geen optie weten waar je dat in- of uit kan schakelen.
Misschien is een diagnose uitvoering een optie (ontdoet Excel van fouten etc.).

Er zitten verschillende macro en VBA werkzaamheden in, maar tot voor een tijdje dit probleem nooit gehad en nu op haast alle tabbladen die er in de sheet zitten, dus ook waar geen macro of VBA op werkt.

Je weet zeker dat er in die ene macro niet iets staat van....
Code:
For each sh in sheets

...?

Ik heb in alle modules gekeken en ook in Thisworkbook enz.. Want daar heb ik ook stukken staan om automatisch op te slaan.. .Maar nergens iets wat in de buurt kan komen.
Nergens sh en ook geen for.... De file is erg groot, dus kan hem hier niet plaatsen.. Is een kassa systeem met ook nog een stuk boekhouding er bij. Heb dit in een paar jaar zo bij elkaar gekregen.. Ook vaak hier hulp gehad met stukjes die ik er dan weer in kon plakken en of aanpassen... Maar dit is sinds een tijdje... eerst een enkele kolom, maar het worden er steeds meer... Raar heel raar... File: Kassa_2019.xlsm 3.769.200 31-01-2019 12:02 -a-- en die haalt ook gegevens uit boekhouding en omgekeerd... werkt erg goed.. Iets langzaam voor het wegschrijven van de ingevulde aankoop sheet.....

Voer de diagnose eens uit (kan geen kwaad).

Kan ik niet vinden... Office geeft dit aan... Maar ik kan die... Informatiebronnen.. niet vinden... weet jij waar of wat ik fout doe...??

Klik op de Microsoft Office-knop afbeelding office-knop en klik vervolgens op Opties voor Excel.
Klik op Informatiebronnen.
Klik op Diagnose, klik op Doorgaan en klik vervolgens op Diagnostische gegevens starten.

MSO-Invoeg.png
Kan het te maken hebben met een invoegtoepassing die ik een tijdje geleden haast.. per ongeluk er in gezet heb...
Teste wat uit.. en kon het niet meer er uit krijgen.. hier wat er staat....

Je kan de opties niet vinden?
Elke versie is anders.
Bij mij Office 2007 de grote ronde knop in de linkerbovenhoek.

Kijk eens bij 'Invoegtoepassingen" en kijk welke er geladen worden.

Opties kan ik wel vinden.. de rest niet.. en ik heb je voor de zekerheid net al een foto opgestuurd van de invoegtoepassingen.....

De PDF maker is alleen actief, maar lijkt mij geen boosdoener.

Welke versie van Excel heb je?; je kan eens googlen op diagnose voor jouw versie.

Laat eens in een voorbeeldbestand zien hoe het eruit ziet en hoe het eruit zou moeten zien.

Laat eens in een voorbeeldbestand zien hoe het eruit ziet en hoe het eruit zou moeten zien.

Mijn eigenlijke stuk is te groot om hier te posten, ik zal er een klein stukje van opzetten.
Het gaat om kolom in dit geval. Gewoon ingesteld als Standaard en dan de keer er op als het afgesloten is, staat er valuta, nu Euro's maar ook soms in Ponden.
Kolommen E,F en G zijn onderaan goed, maar de eerste 4 regels moeten ook standaard zijn, maar zijn nu ook in Euro's omgezet.
Kolom H cel 2, maakt hij dan ook een fout, door deze van standaard af te halen.
Ik heb dat in verschillende kolommen geregeld.
Snappen doe ik het niet en hopelijk is er iemand die het ook meegemaakt heeft, want het gaat hier om mijn kassa en boekhouding in Excel. Die samen te groot zijn om op te sturen.
Het is echter tot voor een paar maanden nooit zo geweest en wordt alleen maar erger. In het begin was het soms 1 kolom of zo, nu steeds meer.

een gestripte versie, dus wel met alle macro's en VBA er in, maar weinig data heb ik nu kunnen maken.
Ik weet dat het waarschijnlijk veel sneller zou moeten kunnen en dat zou ik ook fijn vinden, maar kan dat zelf niet vinden hoe.
Ik haal te veel info uit de voorraad om weg te schrijven. Eigenlijk moet ik daar dus ook een keer mee aan de slag, omdat Excel het nu haast soms niet trekt als je op de buttons contant of pin drukt om het weg te laten schrijven. Hopeljik is het duidelijk.

Bijlagen

hier nergens ponden te vinden, wel dat het totaalbedrag afgerond is op 0,5 cent ipv 5 cent

Ik heb de drie files hier nu ook een paar keer opgestart en er veranderd ook niks... Weet het even niet.. Misschien als het morgen is, dan zal ik het nog een paar keer proberen en dan zal ik dat hier melden of het maar afzetten... Maar snappen doe ik er niks van.

Is hier hetzelfde als ergens anders? Maw zit je op dezelfde PC/laptop te werken als toen je wel problemen had?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan