• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celnamen veranderen, maar wat met de hyperlinks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Timshel,

Het is niet de bedoeling om de waarde van cel België_A ergens weer te geven door middel van =België_A.
Het is de bedoeling dat als ik bij een van mijn brouwerijen een nieuw etiketje aankruis, dan voor de brouwerijnaam de waarde handmatig met 1 ophoog en dan op de brouwerijnaam klik en via een hyperlink naar België_A ga (verondersteld dat de brouwerijnaam met een A begint uiteraard) waar ik ook de waarde handmatig met 1 ophoog.

Maar wat lukt er dan niet? Je zegt iets over tabbladen. Ik kan in het voorbeeldbestand, tabblad Nederland, bijvoorbeeld hyperlinks aanmaken naar "België_A".

RTM... Druk op de List knop. Bewerk vervolgens de namen op het nieuwe tabblad 'Names 20171031' en selecteer deze, open NM en druk op de "Pickup" knop.

Hallo Timshel,

Inmiddels is het opgelost, maar het ging om mijn oorspronkelijke bestand.
Daarin had ik op tabblad Nederland allemaal celnamen met Nederland_A, Nederland_B
Op tabblad België (dat ik eerder had aangemaakt) had ik de namen Aantal_A, Aantal_B etc gebruikt. Dat wilde ik (conform de namen op tabblad Nederland) aanpassen in België_A, België_B.

Dus Aantal_A (we hebben het over de celnaam) moest België_A worden, Aantal_B moest België_B worden, etc.
Die namen aanpassen kon ik handmatig, namen verwijderen, nieuwe namen erin. Klaar.
Maar dan werken de verwijzingen (de hyperlinks) naar die cellen niet meer. De hyperlink blijft immers wijzen naar Aantal_A.
En die aanpassen bij al die brouwerijen, dat leek mij niet zo'n uitdagend idee :-)

Die hyperlinks moesten dus ook aangepast worden in België_A, etc.

Dat is dus nu opgelost.

Laatst bewerkt:
Mooi dat het is opgelost Ger, maar toch nog even dit.
De namen in mijn voorbeeldbestand uit #11 staan nog steeds bij namen beheren onder 'Werkmap' na de code te hebben gedraaid.

Wat bedoel je precies Harry?
Dat ze vanuit de hele werkmap benaderd kunnen worden?
Dat mag, maar hoeft niet. De hyperlinks die ernaar verwijzen staan allemaal op hetzelfde werkblad.

Of bedoel je iets anders?

Het is een reactie op #14, maar met mijn code zie ik dat nergens terug over wat je schrijft.

Ah, zo, ja.

Toen ik je code had uitgevoerd (maar het kan ook de code van Timshel geweest zijn) waren de celnamen van België (de nieuwe namen dus) niet meer aan te klikken in het celnamenvak op werkblad Nederland.
Er was dus kennelijk (en waarschijnlijk onbedoeld) ook nog iets anders gewijzigd behalve de namen.

Ook bij Namen Beheren waren de Nederlandse celnamen binnen bereik Werkmap, en die van België alleen op werkblad België.

Maar dat was dus verder geen probleem.

Ik was ook even nieuwsgierig naar de handelingen die je deed Ger.
Conclusie: niets aan de hand met de code in #11 dus.

Voor de zoekfunctie is dit ook handig natuurlijk.

Bedankt voor je reacties.

Dag Harry,

Ik heb hem voor de zekerheid nog eens helemaal uitgeprobeerd.
De code werkt perfect.
Heb alleen n.a.v. je latere aanvulling nog in die ene regel Sheets("België") ervan gemaakt.

Jij bent bedankt voor je hulp.
Code is kort en begrijpelijk.
Leuk toch dat je dit soort dingen zelf kunt maken terwijl ze niet standaard in Excel zitten.

Groetjes,
Ger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan