• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

celopmaak behouden van bron

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielsy94

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2016
Hallo mensen,

Ik krijg het maar niet voor elkaar....
Het is de bedoeling dat er met behulp van een aantal formules een gemiddelde waarde uitkomt. Dit lukt nog tot zo ver.

Maar de desbetreffende uitkomst wordt genoteerd als een standaard waarde (geen celopmaak).
Het is juist de bedoeling dat de uitkomst (groene cel) automatisch de celopmaak overneemt van de bron. En dus niet de desbetreffende groene celopmaak veranderen.

Zelf heb ik het geprobeerd met de ALS formule en voorwaardelijke opmaak.

graag jullie hulp.

Niels

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ja dat is wel de bedoeling, maar het is mij niet duidelijke hoe u dit heeft kunnen doen.

Maar wel zie ik dat als ik een kolom van de gegevens aanpas naar een andere valuta, het antwoord niet automatisch wordt mee veranderd.

is dit wel mogelijk?

Ik heb het gemaakt via de voorwaardelijke opmaak.
Hetgeen jij blijkbaar wil kan volgens mij enkel bereikt worden via VBA. En daar heb ik nog geen kaas van gegeten.
Voor Excel staat er in kolom B,C en D enkel getallen en geen valuta's.
De cel opmaak is gewoon om het visueel wat overzichtelijker te houden en kan volgens mij niet worden meegenomen met formules

Niels,

kijk eens in deze bijlage (gedaan m.b.v. voorwaardelijke opmaak)

Bijlagen

De formule in B4 kan ook iets korter:

Code:
eng: =AVERAGE(INDIRECT(B2&"!A1:A10"))
ned: =gemiddelde(INDIRECT(B2&"!A1:A10"))

@ Nielsy
Dit was toch niet de vraag van het eerste voorbeeld. Het ging daar over de materiaalsoorten en er was nergens sprake van landen.
Als je mijn VO had aangepast naar landen kom je op dezelfde VO van Hajie.
Dus in het vervolg even beter je doelstelling formuleren;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan