• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celopmaak ifv lijst met feestdagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thierry61

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2014
Ik wil de celopmaak van bepaalde cellen wijzigen in functie van een lijst met feestdagen.
In bijlage zou ik graag alle feestdagen (lijst BA5:BD17) op de jaarlijst zoals "1 jan" (G21:I21) opgevuld hebben.
Kan dit met voorwaardelijke opmaak, en hoe begin ik hieraan?
Thanks

Bijlagen

aangepaste pagadder

Bijlagen

Bedankt beide. Dit is het.
Pagadder prima, cow18 toch een ietsje meer mijn voorkeur.

Groeten
Thierry61

Volgende probleem. Deze lijst zou ik willen gebruiken als verloflijst waarbij ieder persoon zijn eigen kleur heeft.
De kolommen wil ik voorzien van willekeurige kleuren, maar op de dagen die gemarkeerd zijn als feestdag lukt het niet.
Is hier een oplossing voor?

Bijlagen

Neen, voorwaardelijke kleuren hebben voorrang op echte kleuren, dus zal je voor de 1e oplossing, de originele pagadder moeten gaan.

ja en neen, halfslachtig, iets kleuren is geen event !

Dus zal je op het ogenblik dat je iets kleurt bovenop een voorwaardelijke ook excel nog een keer een trap moeten geven, bv. door het drukken op F9 (=herrekenen)
zie bijlage.
Ga nu bovenop een feestdag staan, je mag straks de voorwaardelijke kleur terug op iets gewoner zetten, en kleur die cel.
Er gebeurt niets, want de voorwaardelijke kleur heeft nog voorrang.
Druk nu F9, excel herrekent die cellen G42:AV69 en de voorwaardelijke kleur valt weg.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
eerst een kleur veranderen op een feestdag en dan F9 drukken ?

Je bedoeld toch een feestdag in de lijst G4:AV31?
Er gebeurd niks bij mij.
Nog iets raars, als ik nu de startdatum wijzig gebeurd er ook iets vreemds met inkleuring.

andere werkwijze, je kleurt cellen in met oa. een feestdag.
Daarna moet je wel even een andere cel selecteren binnen je rooster.
Dan wordt de voorwaardelijke kleur van de feestdag uitgeschakeld.
Het knoeierige van dit alles is dat inkleuren geen event is.

Veranderen van begin heb ik nog niet geprobeerd.

Bijlagen

Werkt prima. Dit is het.:)
Bedankt
Nog een klein vraagje. Kan enkel de kleur wijzigen en de patroonstijl blijven (van feestdagen)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan