• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celopmaak kopieren met voorwaardelijke opmaak mogelijk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

leeuwin

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2004
Is het mogelijk, zonder VBA, om de celopmaak te kopieren met voorwaardelijke opmaak.

Ik heb een lijst met gegevens gemaakt en door middel van gegevensvalidatie (cel a1:a4) kunnen deze gegevens op een andere plek in het document geselecteerd worden.
Nu zou ik graag willen dat de celopmaak van de cellen in de lijst van gegevens gekopieerd worden naar de cel waar deze wordt geselecteerd. (cel c3)

Bijlagen

Zodat de gebruiker in de lijst zelf kan aangeven welke waarde, welke celopmaak (kleur) krijgt. En dat dan niet in de voorwaardelijke opmaakregel hoeft worden aangepast en dat er niet heel veel regels komen bij de voorwaardelijke opmaak.

Eigenlijk niet zoals ik in gedachten had.
De gebruiker zou in de lijst (a1:a4) zelf moeten kunnen aangeven welke tekst welke achtergrondkleur krijgt.
Nu moeten de kleuren bij de regels van de voorwaardelijke opmaak worden ingegeven.

En wat als er kleurenblinden zijn die er mee moeten werken? Werk eens uit wat je wil bereiken.

Ik weet niet goed hoe ik verder kan verduidelijken.
De gebruiker krijgt de mogelijkheid om de lijst met mogelijk (in dit geval) fruit aan te passen. (A1:A4) Hij geeft hier een waarde in, dus hij voegt bijv. druiven toe en geeft aan desbetreffende cel een achtergrondkleur.
Op een ander tabblad, in een overzicht is ingesteld met gegevensvalidatie dat hij enkel kiezen uit de lijst van gegevens. (A1:A4) Als hij hier kiest voor een waarde (bijv. peren) dat deze cel op het andere tabblad dus de dezelfde achtergrondkleur krijgt als de cel in de lijst van gegevens.

Ik verwacht niet dat dit zonder VBA mogelijk is. Mijn kennis voor wat betreft VBA is te beperkt om hiervan gebruik te maken.

Als het niet kan, dan is het zo. Zoals wij altijd zeggen : Nee is ook een antwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan