• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

celopmaak onmogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

lobelvin

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2014
Berichten
226
hallo,

ik werk via internet in een programma waarin een database van onze personeel aanwezig is, via een knop onderaan kan ik deze personeelsgegevens exporteren naar een excel bestand, op zichzelf is dit prima, maar in dit excel bestand kan ik geen enkele celopmaak veranderen !! :(
voorbeeld: de datums van indiensttreding zijn niet geplaatst in het datum format, resultaat kan ik geen autofilter toepassen omdat hij de gegevens als getal en niet als datum aanziet, en sorteren dus onmogelijk is, en de celopmaak is niet te veranderen, ook niet voor andere gegevens !! :confused:

weet iemand raad aub,
alvast bedankt,
danny
 
Een (uitgekleed) voorbeeldbestand zou heel erg helpen denk ik om je probleem op te lossen.

Groeten Marcel
 
Hallo Marcel,

bedankt voor uw reactie en hulp, maar ik heb ondertussen heel toevallig de oplossing gevonden voor het probleem, gewoon even dubbelklikken in betreffende cel en cel verlaten, celopmaakt veranderd onmiddelijk in datum format in plaats van tekst formaat :shocked: dit was onmogelijk via de gebruikelijke weg (rechts klikken en celopmaak kiezen) natuurlijk moet deze aanpassing cel per cel gebeuren wat wel tijdrovend is.:)

toch bedankt voor de hulp,
danny
 
Probeer eens SHIFT+F9.
Misschien staat automatisch berekenen uit.

Groeten Marcel
 
Mijn idee is dat de datums er instaan als tekst, en dat je hierdoor met een hulpkolom een datum van kunt maken.
Code:
=Datevalue(A1)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan