• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celrand niet printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marco9999

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Hallo,

Ik heb sommige celranden een kleurtje gegeven zodat duidelijk is welke cellen ingevuld moeten worden.
Is het mogelijk om bij het afdrukken (papier of PDF) deze celrand te verbregen zodat deze niet zichtbaar zijn op papier/PDF?

Groet,
Marco

Daar zijn voor zover ik weet geen opties voor; hooguit kun je met Zwart/wit kijken of een lichte kleur wegvalt. Maar als je daar problemen mee hebt, kun je in te vullen cellen toch bewerkbaar maken en dan het werkblad beveiligen? Kun je met de tabtoets naar die cellen springen, en gaat er ook niks fout. Alleen met kleurtjes en lijntjes kun je niks afdwingen.
Je kan ook omgekeerd denken, en de optie <Rasterlijnen> uitvinken bij afdrukken. Alle cellen die je niet wilt zien, geef je dan een witte rand, dan hou je alleen de cellen die ingevuld mogen worden met een rand over.
Of gebruik een invulformulier.

Als je een tekstvlak invoegt naast de gekleurde kantlijn en je geeft hier gebruikers instructies in en maak de kantlijn gewoon zwart dan kan je het tekstvlak zodanig aanvinken bij eigenschappen dat deze niet afgedrukt wordt.
Geef anders een voorbeeld.

Na wat prutsen is het me toch gelukt. Even een macro opgenomen en deze dmv een knop laten activeren.

je zou dit ook m.b.v. voorwaardelijke opmaak kunnen bereiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan