• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celverwijziging naar andere worksheet EN op een nieuwe regel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lieke1900

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2007
Kan iemand mij helpen met het volgende:

Ik hou een projectadministratie in excel bij. Nu heb ik een blanco projectsheet gemaakt die bij een nieuw project gedupliceerd zal worden. Aan het eind zit een sheet met een totaaloverzicht van de inkomsten/uitgaven.

Als ik de blanco projectsheet dupliceer en daar vervolgens gegevens invul wil ik dat de gegevens van een aantal van deze cellen gekoppeld worden aan de totaalsheet zodat ik dit niet dubbelop hoef te typen. Het is de bedoeling dat bij duplicatie van de blanco sheet, excel de gegevens koppelt in een nieuwe rij in het totaaloverzicht.

Is dit helder en kan iemand mij uitleggen hoe ik dat doe? Bedankt!!

groetjes,
Lieke

Lieke,

Voor mij niet helder. Heb je een voorbeeld?

Groet,

Beste Rob,

Zie bijlage. Op de werksheet "blanco" staat bij projectnaam 'project 1'. Dit is nu gekoppeld in de worksheet 'total'.
Als ik de blanco worksheet dupliceer wil ik dat de verwijziging 'project 1' (die ik dan verander in project 2) in de worksheet 'total' op de regel daaronder automatisch komt te staan. Het is hiermee de bedoeling dat ik altijd een totaal overzicht hou van alle projecten en dat ik e.e.a. niet dubbel hoef in te voeren.

groetjes,
Lieke

Bijlagen

Hallo Koos,

Heel erg bedankt! Het is alleen niet precies wat ik bedoel maar ik zie dat ik dat dat ligt aan mijn wat onhandige uitleg hierboven.

De blanco sheet zal namelijk gedupliceerd worden en de gegevens die daarna getypt worden in deze nieuwe sheet wil ik graag gekoppeld hebben aan het totaaloverzicht.

het is de bedoeling om zo altijd een totaaloverzicht te hebben van het aantal projecten en de omzet/winst. Is hetgene dat ik bedoel mogelijk?

groetjes,
Lieke

Lieke1900

zou het zo wel goed zijn?

Je vult op het Blanco sheet alles in.Als je tevreden bent klik je op data overzetten,
en de macro start.

Er wordt een kopie gemaakt van het Blanco tabblad. (wat dus al is ingevuld)
Het tabblad krijgt de naam van het project. (of iets anders als je wilt.)
De 4 linken worden gelegd naar sheet Total.
Het Blanco Sheet wordt weer leeggemaakt.

Einde macro

Wat moet dan van het Blanco sheet leeg worden gemaakt? Alle grijze invul velden?
En ook de gele velden?

Koosl

Beste Koosl,

Op de manier die je schetst is alleen het probleem dat er na de data overzetten naar het totaaloverzicht en het dupliceren van de blancosheet er niks meer veranderd kan worden in de gedupliceerde projectsheet. Dit zou eigenlijk wel het geval moeten zijn want naderhand kunnen er nog steeds wijzigingen plaatsvinden die dan wel mee dienen te veranderen in het totaaloverzicht.

De overige gele en grije velden worden pas ingevuld wanneer de sheet gedupliceerd is omdat deze gegevens pas later bekend zijn.

Bij je laatste berichtje zat trouwens geen bijlage, had je degene in je vorige reactie aangepast?

groetjes,
Lieke

Lieke1900,

Als de data al is overgezet op een nieuw tabblad en de 4 cellen zijn gekoppeld,
dan kun je deze toch altijd nog wijzigen?
En gekoppelde cellen op het totaaloverzicht wijzigen dan toch ook mee?

Ik had nog geen bijlage toegevoegd. Als ik nu duidelijk weet hoe je het wilt hebben kan ik er ook direct mee aan de slag als ik tijd heb.

Alleen ik weet niet of het nog voor zondag lukt. (eerst nog werken en een paar feestjes)

Koosl

Lieke1900,

probeer de bijlage zo eens uit.....

De koppelingen worden gemaakt naar tabblad Total, en de ingevulde tabbladen blijven bestaan dus je kunt ze nadien nog wijzigen.

is het zo iets?

Koosl

Bijlagen

Beste Koosl,

GEWELDIG! Dit is inderdaad wat ik bedoel, dank je wel.
Het is jammer dat ik zelf geen kaas heb gegeten van macro's dus mag ik nog een klein verzoekje doen? Wanneer de data overgezet wordt en er een nieuwe projectsheet gemaakt wordt dan krijgt deze tab de naam van het project (bijv project 1, project 2 etc), kun je dit veranderen in een koppeling aan het veld 'reference number edburgh'?

groetjes,
Lieke

Lieke,

Vervang in de code:
Code:
Sub DataOverzetten()
Dim ans As String
    If Range("B4") = "" Then
        MsgBox "Nog niet alle data is ingevuld.", vbExclamation, "Data overzetten."
        Exit Sub
    Else
        ans = MsgBox("Weet U zeker dat U deze data wilt overzetten?", vbYesNo)
        If ans = vbYes Then
            Sheets("BLANCO").Copy After:=Sheets("Total")
            With ActiveSheet
                .Shapes("Button 1").Delete
                .Name = [[COLOR="Red"]B4[/COLOR]]    'tabblad krijgt naam uit deze cel
            End With
            Call MaakKoppelingen   ' hier wordt de procedure MaakKoppelingen aangeroepen
            Call MaakBlanco        ' hier wordt de procedure MaakBlanco aangeroepen
        Else
            Exit Sub
        End If
    End If
End Sub

de B4 in B7 en klaar is Lieke.

Groet,
Ferenc

Ps.
Koosl netjes gedaaan, leer weer wat bij van je code opbouw. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.