• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celverwijzing behouden in formules indien brongegevens worden verwijderd.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukesofhazard

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2012
Beste forumleden,

Ik wil een Excel tooltje maken waarbij twee grootboekrekeningen met elkaar vergeleken worden. De bedoeling is dat ontbrekende factuurnummers worden weergegeven in een ander werkblad. (Vergelijk BTW af te dragen 21% met Omzet 21%)

Ik gebruik het volgende blad met formules nadat ik de grootboekrekeningen heb 'ingeplakt' in de tool:

voorbeeldbestand1.jpg

De factuurnummers in kolom E ontbreken. Nu wil ik deze check voor elke maandelijkse BTW aangifte doen dus ik moet elke maand de twee grootboekrekeningen van die periode inplakken. Als ik echter de vorige maand delete en de nieuwe inplak zijn de celverwijzingen in de formule ook verdwenen:

voorbeeldbestand2.jpg

Ik heb middels het vastzetten van de celverwijzingen met $ geprobeerd dit tegen te gaan. Ook geprobeerd met alternatieve celverwijzingen zoals R1K1 maar dit werkt ook niet. Is er een manier om de celverwijzingen in de formules te behouden tussen het copy- pasten door?

Bij voorbaat dank voor de getoonde interesse! :thumb:

Gr. Dukes

Alleen de waarde kopieren

Kun je niet alleen de vaste waardes kopiëren, zodat de formules ongemoeid blijven? Enventueel het blad beveiligen.

Kun je niet alleen de vaste waardes kopiëren, zodat de formules ongemoeid blijven? Enventueel het blad beveiligen.

Ik begrijp even niet goed wat je bedoelt. De brongegevens van de cel verwijzingen kunnen niet geblokkeerd worden..

Je moet niets in het werkblad doen, maar de gegevens in het gekoppelde bestand wijzigen/vervangen.(is tegelijkertijd ook veel minder werk).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan