• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost celverwijzing gaat niet meer

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Desje58/

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2024
Ik kan geen celverwijzing meer invoegen in een tweede blad
Ik heb mijn energie opgeslagen in augustus 2026 en wil van de c rij de gegevens invoegen in blad augustus d-n.
Ik tik daar ='augustus 2026'!c4 in maar kan daar geen getal invoegen er verschijnt een nieuw formuloier met waarden bijwerken maar daar kan ik niets mee doen.
Kan er mij iemand helpen bestand is in bijlage

Bijlagen

Dat komt omdat de naam van het werkblad Augustus 2026 gevolgd wordt door een spatie.
Haal dus die achterliggende spatie weg uit de bladnaam of gebruik dit:
Code:
='augustus 2026 '!c4

N.B:
C is een kolom, niet een rij.

Laatst bewerkt:
Begrijp het niet er opend altijd een nieuw venster waar staat waarden bijwerken maar kan daar niets mee doen boven op het wekblad krijg ik nu een melding kan niet verbinden wat doe ik verkeerd?

Heb je al gedaan wat ik zei?
Overigens hebben meerdere tabbladen datzelfde probleem met een achterliggende spatie in de naam.
En haal de koppeling naar dat werkblad eruit.

heb nog eens geprobeerd en nu lukt het wel bedankt om mij te helpen ben een beginneling maar begrijp niet goed hoe het van de maanden daarvoor wel gelukt is

Kijk eens naar het werkblad Januari 2026. De kostprijs van elektriciteit staat in C3, waarom dan
Code:
=ALS(B4="";"";B4*0,1782)
en niet
Code:
 =ALS(B4="";"";B4*$C$3)?
Het zelfde geldt voor gas en water.
Overigens wil ik graag weten wie jouw gasleverancier is, € 0,05209 per m³ is wel zeer goedkoop. Je water daarentegen is met €7,01 per m³ weer erg duur.

Terug
Bovenaan Onderaan