• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

celverwijzing gebruiken in VBA code

Status
Niet open voor verdere reacties.

gvanwijk

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2018
Kan ik in onderstaande VBA code daar waar C:\Facturen\ staat een verwijzing naar een cel gebruiken, bijv cel I10.
Zo ja, hoe komt de VBA code er dan uit te zien?

Code:
Sub PDFmetcelnaam()
Dim FacName As String

FacName = ActiveSheet.Range("C13").Value ' De macro haalt met dit command het factuurnummer op in de factuur, om deze later als naam voor het PDF-bestand te gebruiken.

If Dir("[COLOR="#FF0000"]C:\Facturen\[/COLOR]" & FacName & ".pdf") <> "" Then
   MsgBox "Het bestand: " & FacName & ".pdf bestaat reeds"   ' Een controle om geen dubbel PDF-bestand te maken.
        ' De map waarin je de PDF-bestanden in wilt creëeren moet op voorhand aangemaakt zijn!!
       Exit Sub  'Verlaat de routine als het PDF-bestand reeds bestaat.
     Else
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:="[COLOR="#FF0000"]C:\Facturen\[/COLOR]" & FacName & ".pdf", Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=False, IgnorePrintAreas:=False, From:=1, To:=1, OpenAfterPublish:=True
End If
'confirmation message with file info
    MsgBox "Het PDF bestand is opgeslagen in de map [COLOR="#FF0000"]C:\Facturen\ [/COLOR] " _
      & vbCrLf _
      & strPathFile

End Sub

Code:
ActiveSheet.Range("I10").Value
Maar dat had je zelf ook kunnen verzinnen als je de al geschreven code bestudeerd had.

Daar ben ik mee aan het stoeien geweest, maar ik ben een beetje dom he. Heb soms Excel nodig, maar tis niet m'n vak of zo. Vandaar dat ik hier soms wat wil vragen.
Je hulp wordt zeer op prijs gesteld. Bij rood zit een fout nog.

Code:
Sub PDFmetcelnaam()
Dim FacName As String

FacName = ActiveSheet.Range("C13").Value ' De macro haalt met dit command het factuurnummer op in de factuur, om deze later als naam voor het PDF-bestand te gebruiken.

If Dir([COLOR="#008000"]ActiveSheet.Range("I10"[/COLOR]).Value & FacName & ".pdf") <> "" Then
   MsgBox "Het bestand: " & FacName & ".pdf bestaat reeds"   ' Een controle om geen dubbel PDF-bestand te maken.
        ' De map waarin je de PDF-bestanden in wilt creëeren moet op voorhand aangemaakt zijn!!
       Exit Sub  'Verlaat de routine als het PDF-bestand reeds bestaat.
     Else
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename: "[COLOR="#FF0000"]ActiveSheet.Range("I10"[/COLOR]).Value" & FacName & ".pdf", Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=False, IgnorePrintAreas:=False, From:=1, To:=1, OpenAfterPublish:=True
End If
    MsgBox "Het PDF bestand is opgeslagen in de map [COLOR="#FF0000"]ActiveSheet.Range("I10").Value[/COLOR]  " _
      & vbCrLf _
      & strPathFile

End Sub

Laatst bewerkt:
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= ActiveSheet.Range("I10").Value & FacName & ".pdf", Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=False, IgnorePrintAreas:=False, From:=1, To:=1, OpenAfterPublish:=True
End If
MsgBox "Het PDF bestand is opgeslagen in de map " & ActiveSheet.Range("I10").Value

Zoek de verschillen.
;)

Laatst bewerkt:
Top, bedankt Ginger!

En die onderste & voor ActiveSheet had ik zeker niet kunnen verzinnen!

Getest en het werkt perfect

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan