• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celverwijzing in bestandslocatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tobi0ne

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2010
Berichten
2
Hallo,

In excel probeer ik een celverwijzing aan te brengen in een celverwijzing naar een ander document. Op deze manier probeer ik gemakkelijk de map aan te passen waarin het document zich bevind. Ik heb namelijk 250 mappen met daarin excelbestanden met dezelfde naam waaruit gegevens uit specifieke cellen moet worden uitgelezen.

Ik probeer het met de volgende formule:

='C:\Data\A1\[VOORBEELD.xls]Sheet1'!$C$80
Waarbij A1 de variabele mapnaam is (bijvoorbeed, map1, map2 etc.).

Bij bovenstaande formule wordt "A1" niet vervangen door de waarde van de cel en kan excel het bestand niet vinden.

Kan iemand mij helpen?

Groeten Tobi
 
BesteTobi0ne,

Welkom op dit forum.
Je wilt werken met de functie INDIRECT om dit op te lossen. Je kunt de zoekfunctie gebruiken van dit forum voor voorbeelden.
Het heeft wel een groot nadeel. Als je het bronbestand sluit, dan krijg je in je doelbestand een foutmelding na herrekenen.
Enige wat dan overblijft is VBA, of telkens "zoeken en vervangen".

Richard
 
Bedankt voor je reactie Richard.

Door op de site te zoeken naar "indirect" kwam ik bij de volgende link: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=413997
Deze persoon heeft het zelfde probleem.

Ik denk niet dat de INDIRECT-functie mij gaat helpen. Zoals je al zei moet de werkmap waarnaar verwezen wordt openstaan.
Misschien dat ik nog wat in VBA ga proberen of ik verzin een andere oplossing.

Nogmaals bedankt! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan