Celverwijzing in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Charlie Kilo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 nov 2009
Berichten
4
Wie o wie kan en wil mij helpen:

De rekenfunctiei in excel is natuurlijk super, maar ik wil graag een rekenfunctie in word. Via Help kom ik dan wel bij celverwijzing uit, maar dat begrijp ik niet zo goed (blond).

Ik wil een tabel waarbij in sommige velden, aantallen, bedragen en bijvoorbeeld, procenten geplaatst kunnen worden, met daarachter een totaal bedrag. Dit bedrag moet ook weer naar beneden doorgerekend worden.

- Is dit mogelijk in word?
- Als je een regel invoegd, moet je dan ook de formule (celverwijzing) toevoegen?

Alvast bedankt.
 
Maak een tabel in Word.
Ga met de cursor in een cel staan
Menublak/Tabel/formules..
 
Maak een tabel in Word.
Ga met de cursor in een cel staan
Menublak/Tabel/formules..


Beste SNB,

Zover was ik al gekomen, maar dan werkt het nog niet zoals ik wil.

Ik wil gewoon een onderlegger die elke keer gebruikt kan worden en waarbij je niet elke keer per regel de formule moet activeren.
 
onderlegger = sjabloon

kijk eens bij de instellingen van Word bij berekenen.
 
onderlegger = sjabloon

kijk eens bij de instellingen van Word bij berekenen.

Daar staat ook dat het in excel makkelijker is."Berekeningen in tabellen in Microsoft Word moeten handmatig opnieuw worden berekend. Voor complexe berekeningen kunt u beter Microsoft Excel gebruiken."

Het is voor een financieel gedeelte in een contract. Het aantal regels is daar niet altijd gelijk (kunnen er 5 zijn maar ook 50 en de standaard tekst is per product weer verschillend .

Nadeel van excel is dat zodra het meer dan een pagina is, het een heel gedoe is om dit ook over meerdere pagina's zichtbaar te maken.

Via Google kwam ik op dit forum terecht en had hoop dat iemand zou zeggen 'dat kan of dat kan niet'.
 
Dien een klacht bij Google.
 
Dien een klacht bij Google.

Beste SNB,


Zo bedoelde ik het helemaal niet. Had gewoon de hoop om op een snelle manier duidelijkheid te krijgen, zonder de hele helpfunctie van Microsoft te hoeven doorspitten.

Ben geen rekenwonder en heb helemaal niks met formules.

In ieder geval bedankt voor je hulp
 
met 1 regeltje VBA kan alles in 1 keer berekend worden (in Excel is dat overigens ook afhankelijk van de instelling automatisch herberekenen aan/uit)

Code:
Sub ververs()
   Activedocument.fields.update
End Sub

Hang deze macro aan een toets(combinatie) en de bekende 1 druk op de knop werkt echt.
En ik vermoed dat het niet om complexe berekeningen (bijv. statistische analyses) gaat.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt ook alles in Excel houden en de tabellen kopiëren en in Word plakken als afbeelding.
(bewerken > plakken speciaal)
Het handige daarvan is dat je die afbeelding makkelijk groter en kleiner kunt maken zodat deze goed past in Word.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan