• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celverwijzing met checkbox?

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvonne a

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2003
Door middel van een celverwijzing kun je een bepaalde cel de waarde van een andere cel laten aannemen.
B.v. de waarde die je invult in A1 verschijnt dan ook in B1 als hier een celverwijzing naar A1 in staat.
Mijn vraag is of dit ook mogelijk is met de "option box" c.q. "checkbox". M.a.w. de check box die ik ergens aanvink zou - met die ene handeling - ook op een andere plaats in (hetzelfde) document moeten aanvinken.

Weet iemand raad?

Groeten,
Yvonne

Geplaatst door yvonne a
M.a.w. de check box die ik ergens aanvink zou - met die ene handeling - ook op een andere plaats in (hetzelfde) document moeten aanvinken.
Formuleer a.u.b. bovenstaande zin eens wat beter, dan weten we beter wat je bedoelt en is antwoord geven ook gemakkelijker.

O.k. ik zal proberen het wat duidelijker te omschrijven.
In cel B1 staat een celverwijzing naar A1. Als je dan in A1 een getal invult (b.v. 5), verschijnt tegelijkertijd het getal 5 ook in B1.
Ditzelfde wil ik proberen te bereiken met een checkbox c.q. option box. Dus op het moment dat ik een checkbox (of option box) aanvink die in cel A5 staat, wil ik ook dat een checkbox in cel B5 aangevinkt wordt. M.a.w. dat deze twee checkboxen als het ware aan elkaar gelinkt zijn.

Als ik de toepassing vertel wordt het wellicht nog wat duidelijker.
De bedoeling is om een invulformulier te maken, 2 (dezelfde) A5-jes naast elkaar op 1 A4. Na het invullen en printen heb je dan met 1 handeling 2 formulieren.
Leek me handig.

Hopelijk is e.e.a. nu wat duidelijker.

Rechtsklik in de ontwerpmodus achtereenvolgens op checkbox1 en checkbox2, kies Eigenschappen, en vul bij "Linked cell" bij beide boxen dezelfde cel in (bv. A1). Het doet er niet toe of er in A1 wel of niet iets staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan