• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celverwijzing naar ander sheet lukt alleen met omweg...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Witsenburg

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2006
Berichten
134
Hoi,

ik maak maandelijks een rapportage waarbij ik verwijs naar cellen uit andere sheets. Dus maak ik in mijn rapportagesheet de verwijzing: ='[Productieresultaten april 2016.xlsx]Blad1 '!$A$1 Ik doe dat door in het rapportagesheet een = te typen, dan het andere (openstaande) sheet te kiezen, daar de juiste cel aan te klikken, en dan enter. Maar dat lukt niet!

Ik wil bijvoorbeeld cel A1 uit het productiesheet hebben in mijn rapportagesheet. In A1 staat een waarde, of een formule. Ik kan die cel niet selecteren. Wel kan ik een lege cel selecteren, zeg A2. Als ik die lege cel geselecteerd heb en ge-entered, dan staat er dus ='[Productieresultaten april 2016.xlsx]Blad1 '!$A$2 in mijn rapportagesheet. Vervolgens edit ik de cel, en maak van die 2 een 1. En dan slikt hij het wel, dan werkt het goed. De cel in het productiesheet is niet beveiligd, verborgen, of wat dan ook. Wat zou hier aan de hand kunnen zijn, of wat doe ik fout? Het is nogal omslachtig zo, vooral omdat er niet één verwijzing in het sheet zit, maar nogal een heleboel.

Dank voor tips en advies,
Groeten,

Hugo
 
Ik vind het zo bijzonder dat in de celverwijzing het pad naar een ander workbook verschijnt. Maak je verwijzingen aan in sheets tussen verschillende workbooks?
 
Ik denk dat we een spraakverwarring hebben. Ik heb twee verschillende bestanden, dat noem ik twee verschillende (Excel-) sheets. Zo heb ik het 20 jaar geleden geleerd. Ik denk dat jij dat twee verschillende workbooks noemt. Ik bedoel dus niet twee verschillende tabs binnen één sheet / workbook.

Hugo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan