• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celverwijzing naar gegevens met opvulkleur.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martienm

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2015
Hoe krijg ik bij verwijzing naar een cel van een ander tabblad, de daar gebruikte opvulkleur ook mee naar de (doel)cel ?

VBA = Visual Basic for Applications. De programmeertaal van de Microsoft Office producten.

Dit lijkt mij iets voor echte kenners. Ik ben maar een gewoon gebuiker. Ik zal eens kijken of ik hier info over kan vinden.
Dank en groeten,
Martien

Dat is ook wel zo. Maar als je een voorbeeld documentje kan plaatsen kunnen we vast wel een voorbeeld geven van hoe dat zou moeten om je vraag te beantwoorden.

Laatst bewerkt:
Oké heel fijn.
Het gaat om een sheet, waarin een aantal afzonderlijke tabbladen met dezelfde indeling/gegevens. Ik wil een tweetal kolommen uit ieder tabblad naast elkaar zetten in en totaal(tab)blad. Ik heb dus verwijzingen ingebracht bij de posities van het totaalblad naar de positie op de afzonderlijke tabbladen. Alle gegevens/formules worden zichtbaar op het totaalblad, behalve de opvulkleur welke per afzonderlijk blad bj een aantal cellen is toegewezen.
Is dit zo duidelijk genoeg,anders maak ik wel een voorbeeld in excel.
Al vast bedankt voor de moeite.
Groeten, Martien

Een document is altijd beter.

Ik heb een voorbeelddocument geplaatst in bijlage (geupload via beheer bijlagen)
Het gaat om een document waarin waarnemingen worden verwerkt die via een camera in 16 gierzwaluw-nestkasten worden verzameld. Tabbladen K1 t/m K16
Op het tabblad "totaal" staat de celverwijzing naar de kolom C en E van de K1 tm K16 (in dit voorbeeld alleen ingevuld voor Kast1 en 2).
Zoals u ziet wordt de inhoud (resultaat formul) wél op het totaalblad vermeld maar niet de opvulkleur.
Hopelijk kunt u er wat mee.
Met dank en groet,
Martien

Bijlagen

Hallo edmoor, Ik heb de link even aangeklikt, maar het was me niet duidelijk wat je bedoeling was. Daarom heb ik in het voorbeeld documenet wat ballast weggehaald; het is nu 61 KB,
hopelijk lukt het nu wel.
Groeten, Martien

Bijlagen

edmoor, deze sub wordt niet getriggerd als via een functie de waarde in het totaalblad wijzigt.

Klopt. Alleen als je zelf op dat blad in zo'n cel op F2 en Enter drukt.

deze reageert van zelf:
let op hij kopieert bijna de gehele kolom uit de afzonderlijke kasten inclusief de kleuren en de randen.
die moeten dus netjes opgemaakt zijn. dus grijs als je in de totalen grijs wil zien en wit als je in de totalen wit wil zien.

Bijlagen

beste edmoor en sylvester-ponte.
Ik kan de discussie tussen jullie niet helemaal volgen.
Als ik de bestanden van jullie beide open zie ik dat in het totaalblad de celverwijzingen naar blad K1 K2 ... verdwenen zijn en dat het nog steeds niet zo is als ik in K1 een gegeven invoer met een opvulkleur, deze nog steeds niet meegenomen wordt naar het totaalblad. En dat is nou juist de bedoeling. Het totaalblad moet volledig automatisch gevuld worden met aantallen en opvulkleuren, door cellen te verwijzen naar K tm K16, met daar achteraan enkele totaalkolommen v.w.b. de aantallen. In het totaal wil ik zelf geen gegevens inbrengen.
Nu lijkt het er op dat jullie de gegevens van bijv. K1 via kopieren - plakken hebben ingevuld op het totaalblad. Dat werkt wel, had ik al ontdekt, de opvulkleur wordt dan ook meegenomen.
Ik hoop dat dit e.e.a. wat verduidelijkt.
Groeten, Martien

Als je in mijn voorbeeld kijkt staan daar overal de formules nog. Druk op F2 en Enter in zo'n cel en de formule wordt uitgevoerd waarna de celkleur wordt overgenomen. Maar wat Sylverster al zei, dat zal zo niet de bedoeling zijn.

Martien, wat de het bestand uit post 16 doet:
op het moment dat je een sheet verlaat worden de gegevens uit die sheet gekopieerd met de opmaak en in de totalen geplakt.
dus een formule in de totalen is niet meer nodig.

Hallo edmoor en sylvester,
Zoals je verondersteld edmoor, is jou oplossing niet praktisch in dit geval.
De oplossing zoals sylvester beschijft zou ideaal zijn, alleen als ik het bestand uit post 16 download en open werkt het niet .
Wat doe ik fout ? Misschien een korte toelichting op wat er is aangebracht in mijn sheet ? Is mijn excelversie (2007) wel geschikt voor deze oplossing ?
Al vast bedankt,
groet, Martien

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan