• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celverwijzing naar gegevens met opvulkleur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Martien,

kijk eens of deze het helemaal goed doet, zoals beschreven door Sylvester.

@ Sylvester

heb er dit in aangepast

oud
Code:
If Van(1, 0) = "" Then Exit Sub

naar
Code:
If Van(6, 1) = "" Then Exit Sub

mvg
Leo

Bijlagen

Ik zie helaas geen verschil met de eerdere versie's, het werkt dus nog niet.
Groet, Martien

raar, hier werken de laatste 2 bestanden goed, en ik heb ook versie 2007

mvg
Leo

Hallo mensen,
De laatste opmerking van sylvester was goed. Mijn virusscanner had de macro's uitgeschakeld. Na inschakelen werkt het goed ! Geweldig bedankt jullie alle drie.
Ik heb nu nog één probleem. Ik had de modelsheet voor edmoor wat kleiner gemaakt om binnen de 100 MB te blijven. Nu wilde ik de layout van K1 overnemen (kopieeren) naar K3 t/m K16, maar dat lukt me nu niet meer. Moet ik hiervoor de macro's weer uitschakelen ? Hoe doe je dat ? Ik heb geen ervaring met macro's. Ik heb wel gezien dat bij ieder tabblad via de keuze beeld/macro's een macro aanwezig is maar deze werken nu niet bij K3 tm K16. Komt dat misschien omdat de datums nu niet aanwezig zijn ?
Misschien kunnen jullie mij even op het goede spoor zetten ?
Groeten, Martien

Martien,

twee mogelijkheden
1 de macro tijdelijk uitschakelen ( zie rode toevoeging in code )

Code:
Private Sub Workbook_SheetDeactivate(ByVal Sh As Object)
    [COLOR="#FF0000"]Exit Sub[/COLOR]
    Dim Van As Range, Naar As Range, Kastnummer As Integer, r As Integer
    If Sh.Name = "totaal" Then Exit Sub
    Kastnummer = CInt(Right(Sh.Name, Len(Sh.Name) - 1))
    Set Van = Range(Sh.Cells(6, 3), Sh.Cells(Sh.Cells(Cells.Rows.Count, 1).End(xlUp).Row, 3))
    If Van(1, -1) = "" Then Exit Sub
    Set Naar = Sheets("totaal").Cells(7, Kastnummer * 2)
    Van.Copy Naar
    Van.Offset(, 2).Copy Naar.Offset(, 1)

End Sub

2de manier is de tabbladen als geheel kopiëren, er kan dan wel een foutmelding
komen bij het verlaten van zo een gekopiëerd blad omdat die nog niet herkend wordt,
maar dat is dan kwestie van de juiste naam te geven.

mvg
Leo

Halo leotaxi
Ik heb de macro uitgeschakelt door toevoeging van Exit Sub, zoals je hebt aangegeven. Toen kon ik alle tabbladen weer inrichten zoals gewenst. Nu wil ik de tijdelijke uitschakeling weer ongedaan maken, maar nu krijg ik de macro niet meer te zien via de optie beeld/macro's !
Wat doe ik fout ?
groet, Martien

Martien,

die code is volgens mij niet te zien bij de macro's, maar via de VBA editor.

anders hier een versie die het nodige doet door in blad K1 op cel A1 een dubbelklik te geven

mvg
Leo

Bijlagen

Hallo Leo, Sylvester en Edmoor,
Ik heb de laatste versie van Leo uitgeprobeerd, maar bij mij gebeurde niets. Ik heb die macro die ik uitgeschakeld heb niet meer gevonden.
Inmiddels heb ik eens wat van Macro's gelezen, gestimuleerd door deze chat en het materiaal van jullie, en ben eens wat gaan proberen.
Ik heb via de Ontwikkelaar een macro geopend. Ik las dat je dat mee kon laten lopen waarbij alle handelingen werden opgeslagen. En warempel, het is me gelukt. Ik heb van alle 16 tabbladen de twee kolommen die ik nodig had naar het totaalblad gekopieerd en de macro gekoppeld aan een sneltoets. Als ik deze nu activeer dan werkt hij achter elkaar alle 16 tabbladen bij op het totaalblad voorzien van alle opmaak. Misschien is het wel wat omslachtig en is het niet volautomatisch als ik het werkblad verlaat, zoals Sylvester (?) gemaakt had, maar hier ben ik al heel tevreden mee.
Als iemand van jullie wil zien hoe ik het gemaakt heb, dan wil ik het wel opsturen. Het is wel intussen 184 KB.
Ik zal nog even op een evt. reactie wachten vóór dat ik de vraag stopzet.
Nogmaals dank alle drie en wie weet tot een volgende chat.
Martien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan