• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celverwijzing naar specifieke cel bij bepaalde naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

joeyke123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 apr 2016
Hallo,

Ik heb een bestand in excel waarbij ik graag een verwijzing wil maken naar een specifieke cel van een ander excel bestand.

Belangrijk punt hierbij is dat de cel van het naar te verwijzen bestand maandelijks veranderd. Ik snap dat ik nu heel vaag ben ik maar ik zal een voorbeeld proberen te geven.

Ik maak een verwijzing naar cel A1 want daar staan de cijfers van jantje. Nu wordt het bestand de volgende maand door iemand anders aangepast en staan de cijfers van jantje in A2. Hoe krijg ik dan de cijfers van jantje als juiste verwijzing zonder dat ik opnieuw handmatig de celverwijzing moet doorvoeren?

Hopelijk heeft iemand het antwoord, scheelt een hoop werk voor me :)

Alvast bedankt!

VLookup

Kun je dit niet oplossen door met VLookup te werken (of in NL Vertikaalzoeken geloof ik)?

Een voorbeeldje zou handig zijn.

Onder voorbeeldje verstaan we op dit forum een excel-bestandje... plaatjes kun je niet bewerken.

Voorbeeld is handig omdat we dan niet hoeven gokken waar iets staat in de sheet, of hoe het eruit moet komen te zien. Soms zijn er ook taalverschillen (Engels/Nederlands).

Het excel bestand kan ik helaas niet delen, is bedrijfsgevoelige informatie.

Maar je kan wel gevoelige informatie eruit halen ... of iets soortgelijks opzetten.

De hele sheet is niet nodig, de informatie erin niet, maar de opzet wel. Anders krijg je hier waarschijnlijk niet het gewenste resultaat.

Misschien is de functie ZOEKEN iets voor je.
Op blad1 staan de invoergegevens. Op blad 2 wordt er gezocht in naar de juiste cellen ( kolom B)

Groet

Bijlagen

Zoeken is een mooie functie, maar het moet wel oplopend voorgesorteerd staan.
Beter is de Vert.Zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan