• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celverwijzing: niet alleen de waarde uit een andere cel weergeven maar ook de opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

StefK66

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2014
Berichten
12
beste mensen,

Met voorwaardelijke opmaak kom ik een heel eind maar hier loop ik op vast.

1)
Deze formule:__Verwijst naar:__En geeft als resultaat:
=C2 _________ Cel C2________De waarde in cel C2.
(sorry voor de onderliggende streepjes, spaties en tabs werken niet)

De waarde van Cel C2 wordt netjes weergegeven in de andere cel, maar ik wil dat ook de opmaak meegenomen/weergegeven wordt uit C2.
Is dat mogelijk?


2) // de reden van vraag 1 :) //
Een item (bv naam van een applicatie) kan op basis van statistieken (life cycle management / leeftijd) een code toegewezen krijgen, te weten Red, Orange, Green.
Met voorwaardelijke opmaak lukt het mij makkelijk om de cel (waar de code Red, Green, Orange instaat) een kleur te geven die matched met de waarde (Red, Green of Orange)
Ook lukt het mij om Cel A2 (of D2) een celkleur te geven middels een formule op basis van de waarde in kolom 'Kleur' Maar hoe krijg dat ik de voorwaardelijk opmaak doorgevoerd op alle 600 regels met applicaties waarbij elke applicatie zijn eigen kleur code score heeft ?

Zie bijlagen (en ook de hierop volgende berichten)

voorbeeld celkleur geven2.JPG


alle hulp / ideeën zijn welkom.
Alvast bedankt
gr
stef
 

Bijlagen

  • voorbeeld celkleur geven.JPG
    voorbeeld celkleur geven.JPG
    65,4 KB · Weergaven: 155
Laatst bewerkt:
Door de voorwaardelijke opmaak van de cel waarin de applicatienaam staat te laten verwijzen naar de cel waar de kleurcode in staat...

Post s.v.p. een excel-bestand voor verdere assistentie.
 
Dat kan. Ik kan wel een Voorwaardelijke opmaak formule maken (met 3 regels) die kijkt in cel B2(of C2) of daar Red, Orange, Green staat en vervolgens de celkleur aanpast in A2, maar hoe krijg ik de voorw opmaak gekopieerd dan naar de 600 andere regels? Als ik voorw opmaak kopieer, naar A3 blijft de formulie kijken wat er in C2 staat ipv C3.
Knipsel voorw opmaak.JPG

Ik heb ook het exel bestand bijgesloten.
Bekijk bijlage 269893


Door de voorwaardelijke opmaak van de cel waarin de applicatienaam staat te laten verwijzen naar de cel waar de kleurcode in staat...

Post s.v.p. een excel-bestand voor verdere assistentie.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie geen excelbestandje. OF() moet je uit de formule halen.
 
1 min voor jouw bericht de excel geupload. zie je hem nu wel ?
(in de snelreactie kon ik de editor knop bijlagen niet vinden dus moets ff een nieuw bericht maken)
 
Yep

Formule voor VO
PHP:
=$C2="Green"
het bereik (van toepassing op)
PHP:
=$A$2:$E$7
 
Maar niet elke regel moet naar C2 kijken om daar de kleurcode op te halen. Elke regel heeft zijn eigen kleur code.
De kleurcode is de score die is toegewezen aan de naam
elke naam heeft dus zijn eigen score. Voor elke naam moet dus bepaald worden (op basis van zijn eigen score/kleurcode) welke kleur hij krijgt. Niet de score van C2.

Yep

Formule voor VO
PHP:
=$C2="Green"
het bereik (van toepassing op)
PHP:
=$A$2:$E$7
 
Code:
=$C2="Green"

kijkt niet naar cel C2, maar naar kolom C
 
Wil je svp niet quoten?

Zoals door Haije aangegeven wordt kolom C vastgezet maar de rij niet. Omdat 'we' altijd 'zeuren' om een bestandje:d Heb ik het even voor je ingevuld.
 

Bijlagen

  • voorbeeld kleur bepalen.xlsb
    49,6 KB · Weergaven: 475
YES, geweldig. Dat is um :thumb::d
ik dacht even dat je naar C2 verwees waarbij $C de absolute verwijzing is naar kolom C maar wel op rij 2 ???
Maar als ik het begrijp dan start hij met kijken VANAF $C2 ? (tot einde tabel regel?)
 
VenA, weet je toevallig ook het antwoord op mijn vraag 1) ?
(Aangezien Cel A2 (de Naam in kleur) gepresenteerd moet worden op een ander tabblad waarbij de Namen ook nog eens in een andere volgorde worden weergegeven)

heb de sheet uitgebreid met daarin een voorbeeld wat ik bedoel (zie Tabel en Presentatie)
Bekijk bijlage voorbeeld kleur bepalen2.xlsb

Het in de presentatie verwijzen naar de tabel werkt voor de waarde, maar helaas wordt de opmaak niet meegenomen. In de presentatie de voorwaardelijk opmaak opnemen die verwijst naar de tabel lukt niet. (alleen voor de 1e cel lukt).
alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Als iets op een ander blad staat dan is het handig om dat ook in jouw voorbeeld te laten zien. Je kan het niet rechtstreeks overnemen en hebt er dus een nieuwe VO voor nodig.
 

Bijlagen

  • voorbeeld kleur bepalen3.xlsb
    50,7 KB · Weergaven: 437
Laatst bewerkt:
Bedankt !!

Bedankt VenA :thumb:
Je hebt me enorm geholpen en ik heb weer wat geleerd !!
Toppertje

gr
stef
 
Goed te lezen dat je er wat van geleerd hebt:cool: Zet je de vraag nog wel even op opgelost?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan