• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

celverwijzing verandert na opslaan bestand en weer openen in absolute waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter46

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jan 2016
Ik ben gebruiker van Excel 2010 en heb het volgende probleem. Bij celverwijzingen naar een ander werkblad in een map verandert de cel met de verwijzing na opslaan, afsluiten en weer openen in een absolute waarde. Heel vervelend, omdat dan niet meer te zien is, vanuit welke cel de waarde wordt opgehaald.

Heeft iemand een idee, hoe dat komt? En dus, hoe ik dat kan oplossen?

Dan heb je een macro in jouw bestand staan. Rechtsklik op een willekeurige tab en kies 'Programmacode weergeven'. Dubbelklik op ThisWorkbook en als je hier code ziet staan dan weet je de veroorzaker. En anders even een voorbeeld bestandje.

Dank je, dat zal ik morgen even op kantoor proberen. Ik heb het bestand nu niet ter beschikking. Wat ik vergat te vermelden is, dat alle cellen met een verwijzing een groen driehoekje links boven in de cel hebben. En dan komt er iets als 'dit is een onbeveiligde formule......' dan volgt een pop-up menu met manieren om de cel te beveiligen (?). (doe ik even uit mijn hoofd).
Ik hoop dat ik duidelijk ben..... :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan