• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

celverwijzing

Status
Niet open voor verdere reacties.

nobody11

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
hopelijk kennen jullie de oplossing voor dit probleem :-)

is het in excel mogelijk om in een bepaalde cel de cel te laten weergeven waarin bv een functie ver.zoeken of dblezen zijn info heeft gehaald? dus stel dat ik een bepaalde waarde opzoek in een database. is het dan mogelijk in een andere cel de cel waarin de info gehaald is weer te geven? dit lukt precies niet met de functie cel()..

Laatst bewerkt:
Als de opgehaalde waarde bv. in G100 staat, en je wil het weergeven in bv. A1.
Type je in A1: =G100

Edit: Oeps .......verkeerd begrepen?

Laatst bewerkt:
Je zou het ook direct kunnen doen met:

Code:
=ADRES(VERGELIJKEN(D2;A:A;0);3)

Ik nam uit je vraag dat je een cel had die bijvoorbeeld gebruik maakt van verticaal zoeken en dat je daarnaast ook wilt weten uit welke cel de gevonden waarde zit.

Als de opgehaalde waarde bv. in G100 staat, en je wil het weergeven in bv. A1.
Type je in A1: =G100

Edit: Oeps .......verkeerd begrepen.

maar ik wilnet dat excel voor mij aangeeft waar de opghaalde waarde zich bevindt.; zodat ik dit zelf niet moet zoeken en zodat ik dit kan gebruiken in een formule..

Als je een voorbeeldbestandje kunt posten van wat je tot nu toe hebt dan wil ik wel eens proberen iets voor je te maken.

Je zou het ook direct kunnen doen met:

Code:
=ADRES(VERGELIJKEN(D2;A:A;0);3)

Ik nam uit je vraag dat je een cel had die bijvoorbeeld gebruik maakt van verticaal zoeken en dat je daarnaast ook wilt weten uit welke cel de gevonden waarde zit.

in jou voorbeeld geef je wel aan dat je al weet in welke kolom de opgehalde waarde zich bevindt,nl in de 3de kolom.. ik ben ah zoeken hoe ik dit nog kan automatiseren :-)

Als je een voorbeeldbestandje kunt posten van wat je tot nu toe hebt dan wil ik wel eens proberen iets voor je te maken.

ik had nog niet direct een bestandje, ik ben a h werken met jou voorbeeld bstand, maar had nog een opmerking (zie mijn vorige post).. :) bedankt

ik had nog niet direct een bestandje, ik ben a h werken met jou voorbeeld bstand, maar had nog een opmerking (zie mijn vorige post).. :) bedankt

ik denk dat het mogelijk moet zijn met een dubbele vergelijken functie in de formule die jij hebt gegeven.. bij de kolom waarin hij moet zoeken geef ik dan eerst nogmaals een vergelijken functie.. ik zoek het even uit:)

Als je gebruik maakt van verticaal zoeken dan moet je ook weten in welke kolom je moet zijn, vandaar dat ik dacht dat je dit al wist ;)
Misschien blijkt dit dus geen optie maar ik ga eens opzoek naar een formule die geen "voorkennis" heeft.

Het kan trouwens stukken makkelijker als je gebruik maakt van VBA. Is dat eventueel een optie?

Als je gebruik maakt van verticaal zoeken dan moet je ook weten in welke kolom je moet zijn, vandaar dat ik dacht dat je dit al wist ;)
Misschien blijkt dit dus geen optie maar ik ga eens opzoek naar een formule die geen "voorkennis" heeft.

Het kan trouwens stukken makkelijker als je gebruik maakt van VBA. Is dat eventueel een optie?

ja, dat is ook een optie.. maar ben zelf nog VBA aan het leren, en vind het altijd "leuker" (momenteel toch nog :) ) dat ik een functie vind zonder VBA :-) omdat ik VBA niet goed kan :o

ja, dat is ook een optie.. maar ben zelf nog VBA aan het leren, en vind het altijd "leuker" (momenteel toch nog :) ) dat ik een functie vind zonder VBA :-) omdat ik VBA niet goed kan :o

ik heb momenteel dit gevonden.. het is wel beetje omslachtig, en vereist wel dat je weet in welke kolommen "G" zich kan bevinden, mr dat gaat nog wel! ik post zo meteen mijn oplossing (nog een klein beetje aan sleutelen)

ik heb momenteel dit gevonden.. het is wel beetje omslachtig, en vereist wel dat je weet in welke kolommen "G" zich kan bevinden, mr dat gaat nog wel! ik post zo meteen mijn oplossing (nog een klein beetje aan sleutelen)

ik heb jou werkblad gebruikt; en deze formule gebruikt:

=ADRES(VERGELIJKEN(D2;A:A;0);ALS(ISFOUT(VERGELIJKEN(E2;B1:B5;0));VERGELIJKEN(E2;C1:C5;0)+1;VERGELIJKEN(E2;B1:B5;0)))

nu, ik krijg als "oplossing" B2 ipv C2.. wat doe ik verkeerd? :-)

Oplossing gevonden, moest nog een plus 1 bij.. (zie rood)

Laatst bewerkt:
Met
Code:
MATCH(E2;B1:B5;0)
Zoek je op welke plek de "G" staat in kolom C. Dit is op de tweede plek. Vervolgens vraag je het "adres" van rij 2 en kolom 2, en dit is cel B2 ;)

Laatst bewerkt:
Met
Code:
MATCH(E2;B1:B5;0)
Zoek je op welke plek de "G" staat in kolom C. Dit is op de tweede plek. Vervolgens vraag je het "adres" van rij 2 en kolom 2, en dit is cel B2 ;)

ja,heb het opgeloost.. een +1 erbij gezet aangezien hij een kolom verder zoekt uiteraard :))

Tot nu toe lukt het me alleen met een hulpkolom (kolom D). Het wordt toch wel heel uitgebreid en ingewikkeld als deze kolom er niet is. Met deze formule is het wel mogelijk om de hele sheet zo ver uit te breiden zoals je wilt ;)

Bijlagen

En bij deze een voorbeeldje die laat zien hoe simpel het met een macro kan ;)

ik heb je formule ontleed, en ik snap ze volledig,behalve dit deel

NDIRECT(VERGELIJKEN(WAAR;D: D;0)&":"&VERGELIJKEN(WAAR;D:D;0));0))
in dat vette deel zou toch een letter moeten komen zodat je de kolom van de betreffende kan aanduiden voor excel.. en die formule die daar staat,geeft toch enkel een getal weer?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan