• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celverwijzingen automatisch aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Ik heb mijn administratie in Excel. Hier en daar heb ik cellen met een inhoud zoals:

=+[Inkomsten2002.xls]Werk!$C$2

Nu ik voor 2003 hetzelfde administratiemodel wil opzetten moet ik dergelijke cellen opnieuw gaan vullen maar dan met:

=+[Inkomsten2003.xls]Werk!$C$2

Wie weet of er een andere methode is zodat dat automatisch gebeurt?M.a.w. het jaar in de formule is gekoppeld aan een "jaarveld" in het werkblad. Dat zou een hoop (zoek)werk besparen!

Bedankt voor een antwoord.

Naar mijn weten kan dat niet (of in ieder geval niet op een eenvoudige manier, misschien wel met macro's.

Wel is het mogelijk om bv. werkblad (werk in inkomsten2002) te kopieren naar nieuw bestand (inkomsten2003). Hierdoor kopieer je formules mee.
Dan verwijst formule naar verkeerde map, maar dit kun je vrij eenvoudig aanpassen met de Zoek en vervang'- optie onder Bewerken. Hier kun je de oude bestandsnaam invullen, vervangen door nieuwe bestandsnaam.

Heb dit even getest, en het werkt.

Succes, Marco

Bedankt voor de suggestie.

Ik heb inmiddels zelf ook een oplossing gevonden:

Ik heb alle gelieerde bestanden in een directory \2003\ gekopieerd en ze vervolgens allemaal ingeladen. Daarna alle bestanden "opgeslagen als" *2003* ipv *2002* daardoor zijn alle verwijzingen nu correct.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan