• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celwaarde aanpassen

Strij51

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2014
Heren experts,

In bijgevoegd stukje kan een bedrag worden overgemaakt van bv blad A naar blad C. Is het nu ook mogelijk wanneer achteraf in A het bedrag of omschrijving wordt aangepast dit dan ook automatisch in C gebeurt. Het gebeurt weleens dat ik dat vergeet en dan wordt het zoeken, of wordt dit dan te ingewikkeld

bedankt alvast

Bijlagen

Zij denken dat meerdere keren hetzelfde opslaan eenvoudiger is dan uit 1 bestaand tabblad (bestand) meerdere keren gelijksoortige gegevens halen.

Ok, ja dan kan maar ik wil niet alles op 1 blad want ik heb nu in het voorbeeld 2 bladen maar het zijn er wel 15.
Wordt m.i minder werkbaar met zoveel op 1 blad.

Ik begrijp meerdere keren hetzelfde opslaan niet 1,2 3

Blad A is het blad welke de overmakingen doet naar in dit voorbeeld blad C maar er zijn veel meer kostenposten D, E , F etc
Als ik nu een bedrag overmaak van blad A naar in dit voorbeeld blad C en ik zou later in blad A de omschrijving of hoogte van het bedrag aan willen passen dan zou ik willen dat dit dan in blad C automatisch aangepast wordt en niet dat ik dit achteraf handmatig zou moeten doen.
Is dit mogelijk of niet realiseerbaar, dan houdt het op.

Bvd

Natuurlijk is dat mogelijk, maar ik zie het nut niet in van zoveel bladen. dat heeft als grootste nadeel, zoals je zelf blijkbaar al ondervonden hebt, dat er geweldig veel fouten gebeuren.

Ja dat klopt. Duurt even voor alle fouten verwijderd zijn maar dan loopt het als een trein.

Vwb de vraagstelling - kan je mij misschien een voorzetje of hint geven in de goede richting?

Ik denk dat je in tabblad A alles moet invullen en elke overmaking heeft dan een eigen volgnummer.
Als je dan in tabblad C het volgnummer invult kun je dmv de zoekfunctie alles ophalen.

Terug
Bovenaan Onderaan