• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celwaarde afhankelijk wan waarde in andere cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zonnie120

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jan 2017
Berichten
1
Goedemiddag,

Ik ben geen beginner meer in Excel maar loop nu toch echt vast. Ik hoop dat jullie tips voor me hebben.

Even een voorbeeld (heel simplistisch, maar dekt de vraag wel)

serie 1 serie 2 serie 3

A 50 -- --

B 100 -- --

C 75 -- --

D -- --

E -- --


X 225

X* 600

X** 200


Er zijn 3 series. Op een bepaald moment zijn de waardes bij serie 1 gevuld. Het totaal is 225. Het totaal wijzigt nu naar 600. Ik zou nu graag willen dat serie 2 automatisch gevuld wordt, waarbij de waardes van A,B en C gelijk blijven en D gevuld wordt met 375. Vervolgens wijzigt het totaal naar 200, en nu wil ik graag dat A,B,C en D ongewijzigd blijven.

Dus als X* > X dan A50 B100 C75 en D vullen met 375 (E blijft leeg) Als vervolgens X**<X* A50, B100, C75 en D375. Ik ben met de ALSfunctie aan het proberen geweest, maar kom er niet uit.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet, Zonnie
 
Welkom bij Helpmij :)
Het dekt voor jezelf de vraag omdat je weet wat er gedaan moeten worden maar je tekst voorbeeld met bijbehorende uitleg kan ik geen touw aan vastknopen. Beter maak je een voorbeeld documentje en plaats je die hier.
 
Als je een actie wilt uitvoeren op het moment dat er iets verandert, dan kom je op VBA uit.
Als je toch een formule-oplossing wilt, dan kom ik op basis van je uitleg op bijgaande oplossing.
Dat zal wel niet goed zijn, maar misschien helpt het om je vraag te verduidelijken.
 

Bijlagen

  • Celwaarde afhankelijk wan waarde in andere cellen MB.xlsx
    8,3 KB · Weergaven: 27
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan