• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celwaarde exact overnemen in formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoogteijling

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 aug 2005
Hallo allemaal,

In bijgevoegde sheet staat een formule in cel K1 waarvan ik graag wil dat het projectnummer 3.130 ook als dusdanig wordt neergezet en niet als 3130 (zonder puntje)
Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen ?

Groeten Marcel
Bekijk bijlage Notatie.xlsx

Als het format van C1 (en verder) steeds hetzelfde is kan je
=Tekst(C1;"0.000") gebruiken.

Bedankt Cobbe voor je snelle antwoord :)

Het format varieert helaas nog al eens daarom wil ik gewoon de exacte inhoud van cel C1 overnemen in een formule.
Hieronder staan de verschillende varianten:

0.000
0.000-1
0.000-2
0.000-2a

Groeten Marcel

Kijk eens of het toch niet zal lukken met voorgestelde werkwijze.

Bijlagen

Het probleem zit hem in cel K1 welke een hyperlink is, als je daar overheen hooverd zul je zien dat er 3130 staat zonder een puntje, als gevolg daarvan kan hij het 3.130.xlsx bestand niet vinden omdat er een puntje in de bestandsnaam staat.
rs0a.png

Groeten Marcel

Andere mogelijkheid is nog om jouw oplossing als tussenstap te gebruiken zodat er in de formule in K1 verwezen wordt naar cel F4 ipv C1 maar dat geniet niet mijn voorkeur om met een tussenstap te werken.

Ik dacht ik integreer de TEKST formule in mijn HYPERLINK formule maar als je nu over K1 hooverd heeft ie er weer wat anders van gemaakt.
Nu staat er 3130.000.xlsx
Hoe kan dit ?
vz89.png

Formule is nu als volgt:
Code:
=ALS(C1="";"";(HYPERLINK("P:\Algemeen\Project-Voorbladen\"&LINKS(C1;1)&"-nummers\"&[COLOR="#FF0000"]TEKST(C1;"0.000")[/COLOR]&".xlsx";"Project Voorblad")))

Groeten Marcel
Bekijk bijlage Notatie-2.xlsx

Laatst bewerkt:
Ik begrijp het niet helemaal. Waarom niet kolom C formateren als tekst en dan blijft de "." altijd staan, zonder dat je hoeft te werken met andere formule's?

Als ik dat doe krijg ik wel de correcte schrijfwijze, daarom ook dat ik het voorstelde.
Kijk maar in bestand.

Bijlagen

Ja idd Cobbe,

Dit is ook eigenlijk iets wat nog uit een verleden is achtergebleven maar eigenlijk niet meer van toepassing is.
In het verleden hadden we 4- en 5 cijferige projectnummers (0.000 en 0.0.000), nu gebruiken we alleen nog maar 4-cijferige.
Ik ga het even testen zoals jij zegt.

Groeten Marcel

Bedankt Cobbe,

ik kan hier mee uit de voeten.
De oplossing is vaak dichterbij dan je denkt.

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan