• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

celwaarde mbv macro met 1 verhogen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Asteridh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jan 2012
Zoals de titel zegt:
Hoe kan ik de celwaarde van een cel met 1 verhogen door op een knop te klikken?

Hoe ik een macro aan een knop moet toewijzen heb ik al uitgedokterd, maar de celwaarde verhogen lukt me maar niet. :(

alvast bedankt, Astrid

Code:
Sub Add()
ActiveCell.Value = ActiveCell.Value + 1
End Sub

Slechts 1 regeltje is voldoende.

Na wat prutsen en knoeien: het lukt mij niet om dit te laten werken
Ik ken echt niets van macro's, dus mss moet ik mijn vraag iets speciefieker stellen
De cel die ik wil laten verhogen mbv de knop is D5, de macro noemt 'verhogen', wat moet ik nu juist typpen om tot een werkende macro te komen? :s

Na wat prutsen en knoeien: het lukt mij niet om dit te laten werken
Ik ken echt niets van macro's, dus mss moet ik mijn vraag iets speciefieker stellen
De cel die ik wil laten verhogen mbv de knop is D5, de macro noemt 'verhogen', wat moet ik nu juist typpen om tot een werkende macro te komen? :s

De code van popipipo kun je niet in een cel plaatsen. Deze moet je zelf in de VBA-omgeving aanpassen. Ga als volgt te werk (ik werk zelf met excel 2003, kan in andere versies anders zijn):

Ga in Excel naar Extra>> Macro>>Macro's
Je krijgt het overzicht van je macro's te zien. Selecteer de macro die je gekoppeld hebt aan je knop en druk op bewerken.
Er opent zich nu een nieuw scherm en je krijgt de code te zien van je macro. Vervang nu alle code die erin staat door de code van popipipo.
Sla de wijziging op met CTRL+S en je kan de VBA-omgeving gewoon wegklikken.

Als het goed is werkt het nu.

Na nog wat prutsen en knoeien: mission completed!

bedankt allemaal :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan