• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celwaarde met voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

lobelvin

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2014
Berichten
226
Hallo,

Ik heb volgend probleem, zie bestandje in bijlage.

Op blad 2 moet in cel A1 een tekst komen(uit blad 1) naar gelang het cijfer in cel F1, concreet:
- Als op blad 2 F1 = 1 dan moet in A1 de tekst komen van in blad 1 cel A1
- Als op blad 2 F1 = 2 dan moet in A1 de tekst komen van in blad 1 cel A15

is dit mogelijk aub?

Alvast bedankt,
Danny
 

Bijlagen

  • testje.xlsx
    10,5 KB · Weergaven: 12
Zeker mogelijk:
Code:
=ALS(F1=1;'blad 1'!A1;'blad 1'!A15)
 
Hallo,

Bedankt, werkt prima, maar ik ben iets vergeten, als Cel F1 leeg is moet ook A1 leeg zijn, kan dit ook?

Alvast vriendelijke dank en zorg goed voor uzelf en uw naasten in deze bizarre tijden.
Danny
 
Niet zo ingewikkeld:
Code:
=ALS(F1>0;ALS(F1=1;'blad 1'!A1;'blad 1'!A15);"")
 
Hallo AlexCEL,

OK, Prima, werkt uitstekend.

Bedankt hiervoor,
Danny
 
Hallo,

Hopelijk een goed en gezond weekend gehad? eigenlijk ben ik nog iets vergeten, sorry, maar als er in cel F1 iets anders of gelijk wat staat moet A1 ook leeg zijn, samen gevat:
Op blad 2 moet in cel A1 een tekst komen(uit blad 1) naar gelang het cijfer in cel F1, concreet:
- Als op blad 2 F1 = 1 dan moet in A1 de tekst komen van in blad 1 cel A1
- Als op blad 2 F1 = 2 dan moet in A1 de tekst komen van in blad 1 cel A15
- Als op blad 2 F1 = (lege cel) dan moet A1 ook leeg blijven.
Tot hiertoe was de formule uitstekend :thumb: maar nu nog erbij:
- Als op blad 2 F1 = (niet lege cel maar verschillend van 1 of 2 voorbeeld WE) dan moet A1 ook leeg blijven.

alvast bedankt voor de moeite,
Danny
 

Bijlagen

  • testje.xlsx
    11 KB · Weergaven: 15
U vraagt, wij draaien:
Code:
=ALS($F$1=1;'blad 1'!A1;ALS($F$1=2;'blad 1'!A15;""))
Je schrijft het hierboven dus eigenlijk al letterlijk op. Je moet het alleen nog even in Excel-taal (ALS / EN / OF etc..) vertalen.
 
Perfect ! :thumb: bedankt voor de ultra snelle hulp, ik weet dat het maar moet vertaald worden in Excel taal en ik ken wel een heel klein beetje van VBA, maar toch mis ik steeds de basis :eek:, de formule ontleden en aanpassen naar eigen wens lukt meestal wel :)

nogmaals mijn dank,
Danny
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan