• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celwaarde ophalen uit van naam wisselend tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

janemmers

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2001
Hallo
Ik heb een tabblad dat telkens van naam wisselt nu wil ik in het tabblad "analyse" een aantal gegevens analyseren. Als ik verwijs naar tabblad Hulst cel D21 doe ik dat met deze formule ='Hulst 2'!$D$21

Een volgende keer heet het tabblad Piet. De formule isn het tabblad "Analyse"is echter niet aangepast. Gevolg er worden geen gegevens opgehaald. Heeft iemand een tip op welke wijze ik dit kan oplossen

4 minuten geleden is deze vraag gesteld
Qua oplossing is dit het zelfde:
Gebruik de indirect formule.

Hoi Wim

Ik kan er weinig touw aan vast knopen met de functie indirect. Kun je mij alsnog een tip geven

Met een xls voorbeeld bestandje wordt het helpen een stuk eenvoudiger.

In de bijlage een xls bestandje met uitleg in het bestand
Dank voor de moeite

Bijlagen

Zie bijgaand bestand.
In cel D12 zet je de naam van het tabblad.

Bijlagen

Beste Jan,

Het antwoord van Willem klopt, maar op mijn site leg ik iets meer uit. Ga daarvoor naar gevorderden cursus > Variabele functies. 't Dekt lang niet alles wat je met INDIRECT kunt doen, maar helpt je wel op weg.

Groeten,
Richard

Zo kan het ook nog.
Niets meer invullen, alleen tabbladnaam veranderen.

Bijlagen

Dank je Richard. :)

Het werkt nog niet geheel vlekkeloos Als in de naamgeving een spacie wordt gebruikt kan de berekening niet uitgevoerd worden. De informatie staat verder in het xls bestand

Bijlagen

Met onderstaand formule in de desbetreffende cel moet het lukken.

Code:
=INDIRECT(SUBSTITUEREN(A1;" ";"?")&"!C13")

Bijlagen

Of verander de functie in D13 naar:
Code:
=INDIRECT("'"&D12&"'!c13")

Mijn advies bij de functie INDIRECT is dan ook altijd enkele quotes toe te voegen aan de bladnaam, dan voorkom je deze problemen. (of uitdagingen :p)

Groeten,
Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan