• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celwaarde opzoeken in range en kolomwaarde uit rij tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stier21

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2004
Beste mensen,
Ik wil een waarde uit kolom H opzoeken in een range B2:F6 en wanneer de waarde uit kolom H in een rij voorkomt, wil ik de waarde uit kolom A in kolom I tonen.

Wie weet welke formule ik daarvoor moet gebuiken? Ik heb het met LOOKUP geprobeerd, maar dat geeft niet het gewenste resultaat.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Gr.Bekijk bijlage Helpmij voorbeeld.xlsx

Selecteer cel I2.
Plak de formule in de formulebalk en sluit af met Ctrl+Shift+Enter.
Doorvoeren naar onderen.
Code:
=ALS.FOUT(INDEX($A$2:$F$6;KLEINSTE(ALS($A$2:$F$6=H2;RIJ($A$2:$F$6)-1;"");1);1);"")

Beste Harry,
Dank voor jouw snelle reactie. Ik heb jouw formule even vertaald naar het Engels en kom dan op

=IFERROR(INDEX($A$2:$F$6;SMALLEST(IF($A$2:$F$6=H6;ROW($A$2:$F$6)-1;"");1);1);"")

Alleen dan gebeurt er niets. Het geeft een lege cel. Hopelijk weet jij wat ik verkeerd vertaal.

Gr.

Smallest = small

Wie lezen kan is in het voordeel.
Tweede regel in #2 van 22:03 uur.

Plak de formule in de formulebalk en sluit af met Ctrl+Shift+Enter.

:o Dacht dat ik dat goed had gedaan, maar kennelijk niet goed genoeg. Het werkt nu wel!! :d

Super bedankt voor jouw snelle hulp.

P.S. Ik ben wel benieuwd wat Ctrl+Shift+Enter eigenlijk doet. Ga ik nog wel ff Googlen. Nogmaals mijn dank!

Graag gedaan.

Matrixformules bevestig je met Ctrl+Shift+Enter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan