Celwaarde overnemen in andere cel dmv VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

renew000

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Berichten
151
Hallo Experts,

Hoe kan ik het via VBA voor elkaar krijgen dat:

- de waarde uit een bepaalde cel alleen wordt overgenomen in een andere cel wanneer deze (dmv keuzelijst met een gevalideerd bereik) veranderd?

Voor het gemak heb ik een voorbeeldbestandje ingesloten.

Eerder heb ik het geprobeerd door middel van een simpele formule, waarbij wanneer er niets was ingevuld deze cel door "" gevuld wordt. Het lijkt erop dat dit toch voor conflicten zorgt in mijn originele bestand.
Ben dus op zoek naar een oplossing, waarbij ik niet de cel zelf hoef te vullen (dus ook geen formule), maar waarbij dit via VBA gebeurd.

In volgorde (op basis van het voorbeeldbestand) zou volgens mij het volgende moeten gebeuren:

1 Er moet worden gekeken of cel B2 een waarde bevat (geen waarde --> stap 2, wel een waarde --> stap 3)
2 Als deze geen waarde bevat dan moet er verder helemaal geen actie worden ondernomen. (ook niet vullen met "")
3 Als deze wel een waarde bevat moet deze waarde in cel D2 worden geplaatst. Enkele de waarde!

!! Ook als er een waarde in B2 is ingevoerd, maar deze moet bij nader inzien toch leeg blijven dan zalde inhoud van D2 ook gedeleted moeten worden.

Hoop dat jullie een oplossing weten

Greetz
 

Bijlagen

  • VOORBEELD.xls
    20,5 KB · Weergaven: 147
Laatst bewerkt:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Address = "$B$2" And Target.Value <> "" Then
        [D2].Value = Target.Value
    Else
        Exit Sub
    End If
End Sub
 
Is dit al niet voldoende Rudi ?
Ook met het oog op deleten van B2.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
 If Target.Address = "$B$2" Then [D2] = Target.Value
End Sub
 
Dan lijkt mij in cel D2:

=B2

ook genoeg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan