Opgelost Aanschaf 32'' monitor

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Tuut007

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2022
Ben op zoek naar een 32'' oled monitor met een goed scherpe beeldweergave ivm foto en videobewerking.
Maar ik raak een beetje in de war door alle aanbod en weet niet erg goed wat ik nu kiezen moet.
Ik heb dan graag van een kenner met de nodige ervaring het advies voor de beste aankoop?
Budget van max € 1000,00
Alvast bedankt

Zie dat er maar 2 worden aangeboden en een LG kan ik niet echt adviseren.
Ik wel; ik gebruik (weliswaar 27") al jaren LG monitoren voor fotografie doeleinden. Zijn prima, en betaalbaar. En (en dat is minstens zo belangrijk) prima te calibreren.
Wil je topkwaliteit, dan betaal je ook top prijzen. EIzo maakt die, maar zoals gezegd: je betaalt daar ook voor.

Zie dat er maar 2 worden aangeboden en een LG kan ik niet echt adviseren.
Vergelijk, je zie wat meer reviews.

En hoeveel mensen denk je dat zo'n monitor gebruiken en ook hier zitten?
Dank voor het advies, maar ik kan van huis uit niet zien hoeveel mensen zulke monitoren gebruiken. Ik weet wel dat je voor een juiste fotobewerking/video een goed helder scherm nodig bent ook al qua kleurbepaling. Eigenlijk heb ik zelf geen slechte ervaring met LG en heb daar ook mijn 75'' Oled tv van en super scherp en prima kleuren. Maar na wat meer te informeren kreeg ik ipv MSI of LG van iemand het advies om eens te kijken naar een Asus ROG Swift Oled PG32UCDMR die schijnt qua helderheid en kleurverversing toch nog wat beter te zijn dan een MSI.
Bericht automatisch samengevoegd:

Ik wel; ik gebruik (weliswaar 27") al jaren LG monitoren voor fotografie doeleinden. Zijn prima, en betaalbaar. En (en dat is minstens zo belangrijk) prima te calibreren.
Wil je topkwaliteit, dan betaal je ook top prijzen. EIzo maakt die, maar zoals gezegd: je betaalt daar ook voor.
Dank voor je advies

Als ik dit lees:
De Asus ROG Swift OLED PG32UCDM wordt beschouwd als een van de beste gaming monitoren die momenteel verkrijgbaar is
Denk ik: leuke monitor voor spelletjesfanaten. Maar dat zijn doorgaans geen fantastische fotografen :). Je betaalt een hoop geld voor features die je in de fotografie niet nodig hebt. Maar het is jouw geld natuurlijk.

Monitoren (en TVs) zijn standaard niet gekalibreerd op kleurechtheid. Dat kun je best doen. Er zijn programma's die je daarmee kunnen helpen.

Er zijn ook monitoren die wel worden gekalibreerd (moet je regelmatig opnieuw doen). Maar die kosten een heel klein beetje meer dan een standaard monitor.

Wij kunnen natuurlijk niet raden naar welk niveau jij toe wilt werken.

Als ik dit lees:

Denk ik: leuke monitor voor spelletjesfanaten. Maar dat zijn doorgaans geen fantastische fotografen :). Je betaalt een hoop geld voor features die je in de fotografie niet nodig hebt. Maar het is jouw geld natuurlijk.
Dank voor de info, ja ze zijn aardig aan de prijs en er zullen goedkopere monitoren zijn die zeer geschikt zijn voor fotobewerking.
Bericht automatisch samengevoegd:

Monitoren (en TVs) zijn standaard niet gekalibreerd op kleurechtheid. Dat kun je best doen. Er zijn programma's die je daarmee kunnen helpen.

Er zijn ook monitoren die wel worden gekalibreerd (moet je regelmatig opnieuw doen). Maar die kosten een heel klein beetje meer dan een standaard monitor.

Wij kunnen natuurlijk niet raden naar welk niveau jij toe wilt werken.
Ik hoef niet het beste van het beste maar ik wil een goed scherp beeld en natuurlijk geschikt voor foto/videobewerking. Maar ja nu nog een goede keus maken........

Ik gebruik dus tot volle tevredenheid twee LG monitoren die ik prima kan calbreren met een SpyderX. Ik zou zelf nooit voor één grotere monitor kiezen, omdat twee aparte (27") monitoren in mijn ogen net zo goed werken, en 'elkaar controleren'. Ik bedoel daarmee: je kunt heel snel zien of één van de twee monitoren afwijkt van het ingestelde kleuren profiel. Zodra ik dat constateer, weet ik dat ik moet calibreren :). Met 1 monitor heb je dat niet, en zal het veel later opvallen dat de kleuren niet meer optimaal zijn. Bovendien kun je met een fotoprogramma als Lightroom prima met twee monitoren werken.
Maar hoe dan ook: zoek een monitor die je kan calibreren.

Duidelijke info waar ik iets mee ga doen. Dank voor de het advies een SpyderX heb ik zelf ook.

Terug
Bovenaan Onderaan