Celwaarde uit excel gebruiken in access

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesbl

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2008
Hallo mensen,

Is het mogelijk om de waarde uit een cel uit Excel 2007 automatisch in te voeren in een veld van access 2007? En, zo ja, hoe doe ik dat?
In Excel haal ik via een webquery een waarde op van internet die per dag verandert. Deze waarde komt steeds in dezelfde cel. Deze waarde wil ik gebruiken in Acces.
Misschien is het mogelijk om de waarde van internet meteen te gebruiken in Access?? En hoe?

Wie helpt?

Kees

Je kunt een cel importeren met een koppeling naar een Excel-blad. Je kunt daarvoor het makkelijkst een benoemd bereik maken van de te importeren cel, en een veldnaam erboven. Vervolgens klik je met rechts in het tabellenvenster, en kies je <Tabellen koppelen>. Vervolgens zoek je het Excel bestand op, en kies je <Benoemde bereiken weergeven>. Kies het bereik dat je zoëven hebt gemaakt, en maak de koppeling af.
De tabel met de verwijzing kun je nu koppelen aan (bijv.) een bijwerkquery, als je gegevens wilt updaten, of een toevoegquery als je nieuwe records wilt toevoegen.
Als je een proces wilt automatiseren bij opstarten, kun je alle handelingen in een macro met de naam [AutoExec] zetten, dan wordt alles bij het openen van de db uitgevoerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan