• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

celwaarden ophalen uit een ander bestand op basis van twee criteria.

Status
Niet open voor verdere reacties.

autoweek

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Beste dames en heren,

Ik moet op basis van de datum en de naam de inkloktijd van die persoon uit een ander bestand ophalen. Ik hoef niks op te tellen niks te delen. Ik wil gewoon dat excel op basis van die twee criteria de inkloktijd overneemt.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Ik heb in het ene bestand een kolom met de voornamen, een kolom met de datum en een kolom met de inkloktijd.

klik op paperclip
toevoegen (rechtsboven)
selecteer bestand (midden onder)
upload bestanden (midden onder)
voer in (rechts onder)

Niels

Laatst bewerkt:
Oke, maar om het in te voeren moet ik het naar dat vak slepen en dat lukt dus niet:confused: Er komt wel een rood bolletje met een uitroepteken erin te staan

Sorry maar je hoeft niks te slepen.
Als je precies mijn stappen volgt gaat het goed. Na selecteer bestand moet je natuurlijk wel je bestand selecteren en op openen klikken.

PS je bestand mag niet groter zijn dan 100 KB, anders proberen te zippen of voorbeeld kleiner.
gezien je vraag hoeft het voorbeeld niet boven de 100 kb uit te komen.

Niels

Laatst bewerkt:
Nou goed

Ik heb dus een kolom met de voornamen en een kolom met de inkloktijden in het ene bestand en in het andere bestand (waar dus de inkloktijden van de gewenste werknemer moet komen te staan op gewenste datum) staat een kolom met de datums onder elkaar 1-11-2011 enz. En in een cel staat de naam van de persoon. Ik ben zelf tot deze formule gekomen maar op het moment dat ik um wil doortrekken gaat het mis.

Graag een voorbeeld bestandje :P

plaats even de formule die je hebt.

Niels

=ALS('Bestand 1'!C:C='Bestand twee'!$B$1;VERT.ZOEKEN('Bestand twee'!A5;'Bestand 1'!F:G;2))

In kolom C staan de voornamen
In Cel B1 staat de naam van de persoon
In Cel A5 staat de datum (de datums lopen oplopend onder elkaar gewoon verder)
Kolom F staan de datums
Kolom G staan de inklok tijden

Ik wil eigenlijk zeg maar, vert.zoeken op basis van meerdere criteria.

Zoiets als in bijlage?
Heb het in 1 bestand staan, kijk even of je het aangepast krijgt.
Als je de formule aanpast deze afsluiten met ctrl-shift-enter.

Bekijk bijlage zoeken.xlsx

Niels

Ja dat is inderdaad wat ik bedoel sluit je altijd af met een 0 en een 1 op het einde van de formulde, want dan ga ik proberen het toe te passen in mij bestand.

Nee die 1 is van de functie index,
je moet een bereik aangeven (g1:g26) een rijgetal (vergelijkenformule) en een kolomgetal.
omdat mijn bereik maar 1 kolom is, is dit dus 1.

Let op dat je bereiken overal even lang zijn ander werkt het niet.
In je vert.zoeken voorbeeld selecteer je hele kolommen, dit is een matrix formule en moet je dat niet doen want dan duurt het heeeeel lang.

Niels

Hartelijk dank Niels! Het werkt, je hebt me uitstekend geholpen, 1000 maal dank!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan