• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celwaarden wijzigen met voorwaarde in bepaald bereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

pbeumer2001

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2012
Berichten
8
Hallo,

ik ben voor mijn bezig een rooster in mekaar te zetten met excel. Nou ben ik redelijk self learning maar nu zit ik toch een beetje vast. Ik heb middels getallen 1 t/m 100 diensten ingevuld over 4 weken. Nu heb ik helemaal aan de rechterkant een soort van overzicht gemaakt hoeveel dagen men totaal staat ingeroosterd. Er komt dalijk een moment waarop ik de getallen moet gaan omzetten naar namen. Nou ben ik dus op zoek naar een optie dat als ik de waarde in kolom AE wijzig deze door wordt gevoerd naar alle zelfde waardes in bereik $B$1:$AC$126 en tevens het corresponderend getal op blad 2.

Naast deze optie ben ik ook nog op zoek naar een oplossing voor een 2e probleem.

Op blad 2 komen de werknemers naast elkaar te staan. Onder elk nummer/naam moeten de diensttijden komen die in blad 1 gepland zijn. Excel moet dus bij nummer 1 automatisch op zoek gaan naar alle cellen die boven nummer 1 zijn geplaatst op blad 1 en deze vervolgens onder mekaar plaatsen in blad 2.

Uiteraard bijgevoegd het bestand.

Alvast hartstikke bedankt voor jullie hulp.

Bekijk bijlage Conceptrooster.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan