Center-speaker / Front speakers 5.1 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmm, ik had diezelfde driver al geinstalleerd, maar ik heb 't nog eens geprobeerd (de-installeren oude driver + driver van de link die je gaf gedownload/installeert). Geen verschil in resultaat...zit nog steeds met 't zelfde probleem....bah !

Loop nog eens de instellingen na, in het configuratie scherm van C-Media, zoals de DSP, die aan moet staan, en in het testgedeelte, waar je, afzonderlijk, het volume van alle boxen in kunt stellen.

1. Ik heb nog wel ene PCI slot vrij, maar de koeler van m'n videokaart zit dan in de weg op die plek...

2. In dat programma dat bij de driver hoort kan ik nergens de DSP modus aanzetten...en ook niet de boxen onafhankelijk harder/zachter zetten. Dat kon wel bij de on-board sound...niet bij deze PCIkaart.

Je kan toch die PCI kaart omwisselen van slot, misschien dat dat dan meer ruimte oplevert.

Ok, gecheckt, met dezelfde instellingen en een paar andere, maar maakt niets uit, merk geen verschil ...:rolleyes:

Het dringt nu pas tot me door: het is een headset, je hebt er ook een microfoon aanhangen. Als laatste poging, in een andere thread heb ik net een uitgebreide toelichting gegeven op de instellingen van een webcam-microfoon. Hoe is jouw microfoon toegewezen aan de Port-IN van je geluidskaart?
Misschien is het ook weer een doodlopende weg, maar kijk er even goed naar, in samenhang met de instellingen van je speakers via Port-OUT's.

Dit is de link.

Laatst bewerkt:
Ik heb alle instellingen bij tabblad Audio en tabblad Spraak ingesteld op C-madia Wave device, en in de volumepanels staat alles op max en van dempen af.

--> ik zag net in dat tabblad Spraak de knop 'Hardware testen', daar klikte ik op, en midden in dat proces startte m'n pc opnieuw op ... ik had verder geen muziek of wat aanstaan... is dit normaal ? Mss is daaraan iets af te leiden ?

Ik heb alle instellingen bij tabblad Audio en tabblad Spraak ingesteld op C-madia Wave device, en in de volumepanels staat alles op max en van dempen af.
Je kunt dus geen onderscheid maken tussen wave-in en wave-out? Ik vraag me namelijk af of er in de verdeling tussen audio-in en audio-out niet een "kortsluiting" zit.
Over die storing heb ik niet veel gevonden nog. In sommige forums van VoiP-systemen kwam het ook voor, of niet opnieuw opstarten maar runtime-errors, maar daar heb ik de gouden tip nog niet gelezen. Wel las ik ergens de waarschuwing om geen spraakherkenningsprogramma's "actief" te hebben, al was het maar met een icoon in je systeemvak van je Taakbalk.
Je kunt op dat zelfde scherm Spraak door naar Hardware en op elk apparaat staande kun je dan een probleem-oplosser starten. Kom je vaak toch op een idee. Ik ga morgen wel verder, ik ga nu even wat anders doen.

Laatst bewerkt:
Ik kan voorzover ik weet niet kiezen tussen wave-in en wave-out...waar zou men dat gewoonlijk moeten kunnen doen, bij Geluid&geluidsapparaten ? Daar zie ik 't in ieder geval nergens staan. Wel heb ik jumpers op m'n geluidskaart versteld omdat m'n center/sub signaal verkeerd om zaten. Ik heb deze ook weer een keer in de oorspronkelijke positie teruggebracht om te kijken of ik op een andere manier het probleem kon oplossen, maar toen had ik er dus naast de niet-werkende centerspeaker en de slechte front-speakers nog een probleem bij: omgewisselde center/sub... Nu met die jumpers omgewisseld heb ik dus enkel niet-werkende centerspeakers en slecht-werkende front-speakers zoals voorheen verteld.

Ik doe het maar weer met plaatjes. In Volume Control, de mixer van Windows, kun je via Opties naar Eigenschappen.

Dan wordt dit scherm zichtbaar.

In het klapmenu naast het woord mixer kan ik een audio-in apparaat selecteren.

Dan krijg ik dit scherm te zien. Zoals je ziet zijn de beschikbare audio-onderdelen dan ook veranderd.

Oke, check de bijlage voor een screenshot. Het rare vind ik dat bij jou opties Side Subwoofer Center bij staan, en bij mij niet ...nou zijn natuurlijk neit alle kaarten het zelfde, maar toch.

Bijlagen

• volumeregeling.jpg
    volumeregeling.jpg
    92 KB · Weergaven: 19
Jouw speakers (in je headset) zijn niet door Windows herkend. Ze bestaan volgens jouw mixerpaneel domweg niet. Staat er niets in de handleiding bij je headset over wat je moet doen om ze wél door Windows te laten herkennen?

In onderstaand plaatje staat Apparaatbeheer, daarna op mijn onboard-soundchip rechtsgeklikt, voor jou dus C-Media Wave, op Eigenschappen klikken, dan kiezen voor "Stuurprogramma bijwerken". Misschien dat Windows zelf de nodige correcties aanbrengt.

Audio-apparaat

Stuurprogramma bijwerken gedaan. Er werd wel iets nieuws geinstalleerd, maar na de reboot zie ik niets dat is veranderd, sterker nog alles is nog precies 't zelfde...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan