• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Centraal bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

STIN0

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2004
Hallo,

Op mijn netwerk werken de computers op een gedeelde harde schijf van een van die computers.

Mijn vraag is als volgt. Ik heb op de gedeelde harde schijf een excel bestand. Dat bestand wordt door verschillende gebruikers gewijzigd, soms gebeurt dat tegelijkertijd terwijl het bestand op meerdere computers openstaat.

Kunnen er meerdere gebruikers aan één bestand werken zonder dat er gegevens verloren gaan?

bedankt voor de reactie.

Nee dat zal niet gaan.

Hmm, toch wel hoor.

Als je het document op het netwerk plaatst kan je het delen door in Extra - Werkmap delen.

Vervolgens zet je daarin de optie aan die het document beschikbaar maakt voor andere gebruikers. Ik kan het hier niet testen, maar je zou het eens moeten uitproberen.

Als ik me niet vergis kan iedereen er tegelijk in werken, maar de échte eigenaar beslist achteraf (op een moment waarop hij exclusief het document openheeft) welke wijziging (indien een zelfde cel door meerdere personen gewijzigd is) er doorgevoerd wordt.

Let wel op. Echt volledig delen is dit niet. Denk niet dat als jij gegevens toevoegt of wijzigt aan het document, dat dit in real time zichtbaar wordt bij de andere gebruikers die dit document ook hebben openstaan!

wel degelijk

de gewijzigde gegevens worden wel degelijk zichtbaar bij de andere gebruikers. De tijdspanne wordt o.m. bepaald door de instellingen op Tabblad geavanceerd bij Extra, Werkmap delen en iedere keer dat de map wordt opgeslagen.

Ook conflicten worden weergegeven (zoals 2 gebruikers die dezelfde cel hebben gewijzigd).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan