centrino

Status
Niet open voor verdere reacties.

a194645

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2001
kan er iemand vertellen wat de kloksnelheid zou zijn van een centrino 1.400mhz als het een pentium zou zijn ?

dus pentium 2.800mhz heeft een kloksnelheid van 2.800ghz

een centrino 1.400mhz heeft een kloksnelheid van .....? ghz

alvast bedankt
johnny

Een centrino van 1.4 Ghz heeft een kloksnelheid van 1.4 Ghz, dat veranderd niet. AMD doet dat wel anders, de opgegeven snelheid is niet de werkelijke kloksnelheid, die ligt lager.

mij werd juist verteld door de winkelier dat een centrino 1.4 ghz dezelde kloksnelheid zou hebben dan een pentium 3.000 ghz .

dit is dus fout :eek:

groetjes

Een Intel Centrino 1,6Ghz is sneller dan een Intel Pentium4 M 2,4Ghz. Dan kun je terugrekenen dat een Centrine 1,4Ghz ongeveer gelijk is aan 2,2 of 2,4Ghz.

leuk bijkomend detail is ook nog eens dat een batterij-tijd veel langer is.

Intel Pentium4 M 2,4Ghz - 172min
Intel Centrino 1,6Ghz - 306min

Ik heb zelf een Acer met een Centrino 1,4Ghz, en ik ben zéér tevreden over de performance en levensduur van de batterij.

gr. Maurice.

De kloksnelheid is zeker niet hetzelfde. Intel beweert, en sommige testen laten dit ook zien, dat een Centrino op een lagere snelheid toch gelijkwaardig presteert als een Pentium.

Inderdaad, ik heb mijn Centrino 1,5 Ghz een aantal keren gebenchmarkt met Pentium processoren. Qua score was de prestatie te vergelijken met een Pentium 2,0 - 2,1 Ghz.

ik twijfel tussen deze twee :o

ACER TM 254LCi P4-2.8Ghz, 512Mb, 40Gb, 15", CDRW/DVD, WXPPRO ( 1099 € btw incl.)

of

ACER TM 291ALCi P4M-Centrino 1.4, 512Mb, 30Gb, 15", CDRW/DV 1159 (€ btw incl. )

te vinden op deze site : http://www.degreef.nl/shop/default.asp?btw=on

(spijtig dat het in nederland allemaal qwerty toetsenborden zijn )

groetjes
johnny

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan