Certificaat voor remote desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martindg

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2012
Hallo,

Ik heb een conputer met extern bureaublad host. Het is geen server systeem.
Ik wil er graag een certificaat voor om de verbinding te coderen als ik op afstand werk. Als ik zelf een certificaat maak zobder het te laten registreren bij een CA werkt de codering dan nog op afstand of moet tie dan geregistreerd zijn?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Martin de Groot

Hoi Martin,

Remote desktop versleutelt (=encrypt = niet coderen!) zelf sowieso ook al. Een certificaat gebruik je in dit geval niet voor encryptie (codering != encryptie!) maar voor echtheidsvalidatie. Encryptie zit namelijk al standaard in het RDP-protocol. Wanneer je zelf een certificaat aanmaakt, dan is het nog maar de vraag hoe zeer je de echtheid van de te benaderen machine kan garanderen. Immers: als je zelf een certificaat aanmaakt met bv. de module "Digitaal certificaat voor VBA-projecten" in Microsoft Office, kan iedereen zo'n zelfde certificaat aanmaken. Zet je zelf een certificaatstructuur op (dus met rootservers en -certificaten) dan is die kans een stuk kleiner maar een dergelijke infrastructuur is geen sinecure. Wil je dit toch, bekijk dan deze pagina.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan