certificaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bousema

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mei 2009
Berichten
1
Hallo allen,

Zit met het volgend probleem(tje):

Ben bezig met mijn 2 Excel bestanden over te zetten naar Calc, moest toch wel een aantal formules naar de OO “standaard” aanpassen en al mijn macro’s opnieuw aanbrengen maar dat is gelukt.
In MO ( Microsoft Office) kun je een certificaat aanmaken en gebruiken voor de macro beveiliging.

Onder Windows OO vindt hij wel de certificaten in Calc kun je de beveiliging hoog zetten en het werkt ……. Ook nadat ik dit bestand naar mijn andere computer met Ubuntu overzet blijft het werken….. totdat ik een wijziging, aanvulling, aanbreng en hij hem weer moet wegschrijven, is het gebeurd met de pret foetsie certificaat onder Ubuntu , onder Windows Calc kan ik hem opnieuw toevoegen totdat ik weer iets heb gewijzigd .

Nu denk ik dat hij niet goed overweg kan met die MO certificaat .cer maar kan nergens, duidelijk, iets vinden om onder OO een certificaat aan te maken voor dat doel.

Voorlopig de beveiliging maar “halverwege”gezet vraagt hij wel bij opstarten wat ik wil, maar is en ieder geval beter dan de beveiliging laag te zetten (dacht ik).
Blijf het wel vreemd vinden dat hij die certificaat wel oppikt onder Windows tot hij opnieuw moet worden weggeschreven.

Wie kan mij helpen…

Groet Egbert

Ter aanvulling: heb de mogelijkheid gevonden om macro's te starten van een vertrouwde locatie.... dus weer stap verder maar een certificaat is nog veiliger denk ik groet Egbert
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan