Certificaatprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

RichardRichard

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2007
Hallo,

Voor een bepaalde site heb ik een certifcaat geinstalleerd. Dit bleek een verkeerde te zijn, daarom heb ik later een nieuwe gekregen en geinstalleerd. De oude heb ik wel verwijderd (bij internetopties, inhoud, certifcaten) maar nog steeds als ik naar de site ga, gebruikt hij het oude certificaat.
Als ik vervolgens op de foutmelding klick en het certificaat bekijk, kan ik naar certificeringspad. Wanneer ik hier op certificaat weergeven klick, krijg ik wel het goede certificaat te zien. Hij is dus wel geinstalleerd en het oude is verwijderd. Toch wordt hij niet automatisch gebruikt en kan ik dus nog steeds de site niet op.
Wie kan mij helpen het oude certificaat definitief te verwijderen?

Alvast bedankt,

Mvg, Richard

Bijlagen

• Certificaatfout1.jpg
    Certificaatfout1.jpg
    105,9 KB · Weergaven: 91
  • Certificaatfout2.jpg
    Certificaatfout2.jpg
    103,4 KB · Weergaven: 68
  • Certificaatfout3.jpg
    Certificaatfout3.jpg
    103,9 KB · Weergaven: 57
Op je bijgelegen afbeeldingen staat dat je een certificaat hebt voor mobiel.ssvz.nl maar in je browser staat nfuse.ssvz.nl.

Dat zal dus niet gaan. Ofwel je moet een certificaat voor nfuse.ssvz.nl aanvragen. Of je moet die site verplaatsen naar mobiel.ssvz.nl.

Edit:
Ik ben nu zelf ook even naar nfuse.ssvz.nl gegaan. En in Firefox krijg ik te zien dat dit certificaat geldig is voor een aantal sites maar dus niet nfuse.ssvz.nl.

Uit je eigen post heb ik niet helder of je nou wel of niet een nieuw certificaat hebt waar dat subdomein bij in zit. Maar als je wel een certificaat hebt waar dit subdomein bij zit, dan is deze nog niet goed geinstalleerd.
Wat is de onderliggende webhhostingsoftware die er gebruikt wordt?

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie!

De webhostingssoftware die gebruikt wordt is de Citirix ICA-web cliënt. Verder is dit gewoon het certificaat wat ik van mijn werk gekregen heb voor deze site. Ik zal contact opnemen met de technische dienst en een andere vragen, maar eigenlijk denk ik dat dit certficaat echt goed moet zijn.
Na nog eens het certifcaat te hebben verwijderd en geinstalleerd krijg ik het meegestuurde beeld te zien,

Richard

Bijlagen

• Certificaatfout4.jpg
    Certificaatfout4.jpg
    107,3 KB · Weergaven: 62
Met de ICA Citrix webclient is de software die nodig is op de clientpc die wil gaan telewerken.

Ik gok erop dat jullie gebruik maken van een CAG (Citrix Acces Gateway). Bij ons op kantoor staat ook een CAG, alleen het beheer daarvan wordt door een extern bedrijf gedaan.
Of misschien zit er nog een andere webserver bij tussen.

Overigens een andere opmerking. Als subdomeinnaam heb je nfuse genomen. Hiermee lijkt het voormij alsof jullie eerder ook een oplossing hebben gehad met citrix. Want zover ik dacht is nfuse binnen Citrixland een term van alweer een aantal jaren terug.

Hallo,

Ik ben naar een verkeerd adres gestuurd, met de goede URL lukte het opeens allemaal wel, bedankt!

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan