Certificaten probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

PuppyZwolle

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2004
Ik heb hier een nieuwe laptop. Windows 8.1
Hij deed het lekker. Paar dingen aangepast. Windows was al geupdate. Ik herstart hem en..

... Zowel Firefox als Chrome geven de melding bij elke site die ik wil benaderen:
Deze verbinding is niet beveiligd.
Tech details:
Het certificaat is pas geldig vanaf 5-11-2014. De huidige tijd is 14-11-2014 20:22
(Foutcode:sec_error_expired_certificate)

Nou ik weet niet wat er mis is maar dat klopt toch allemaal?

Klopt. Gevonden en nagelopen. Geen oplossing.
Klok klopt en certificaat klopt. Alleen de conclusie van Firefox dat ik 'te vroeg ben' klopt niet.

Ik ga nu Firefox en Chrome verwijderen en herinstalleren . Wellicht dat dat werkt.

***edit****
Nee dus.
IE doet hetzelfde trouwens.

Laatst bewerkt:
dank je wel.
Nog geen oplossing
ipconfig/flushdns geprobeerd heeft ook geen oplossing.

Ik kwam bij mijn Windows 8.1 tablet nog wel eens bugs tegen qua de klok. Probeer eens de tijd te synchroniseren. Doe dit twee keer.

Klik rechtsonder in de systray op de klok en vervolgens op 'Instellingen voor datum en tijd wijzigen' --> tabblad 'Internettijd' en vervolgens op 'Instellingen wijzigen'. In het nieuwe venster klikt u op 'Nu bijwerken'. Waarschijnlijk krijgt u nu de tekst 'Fout bij synchroniseren' + nog wat onzin. Klik nog een keer op 'Nu bijwerken'. Bevestig de geopende vensters met 'OK' en probeer HTTPS-websites te bereiken.

Heeft u verder ook geen rare extensies geïnstalleerd staan (door bijvoorbeeld adware/malware)? Deze fout zou namelijk alleen op mogen treden bij HTTPS-websites. Op HTTP-websites hebben de tijdinstellingen van de client GEEN invloed op de certificaten omdat certificaten bij HTTP-websites niet van toepassing zijn.

Start ook eens de pc opnieuw op door in het afsluitdialoog op 'Opnieuw opstarten' te klikken (dus NIET op Afsluiten en vervolgens de pc aanzetten!).

Dit is inderdaad erg vreemd want dit komt normaal gesproken alleen voor als je CMOS tijd scheef loopt.
Wat geeft je BIOS intern aan als tijd?

Kolkk heb ik inmiddels al...10 keer herzet (net ook twee keer) Heb een ander jaar geprobeerd. Geen reactie.

Alleen Avast Online Security staat erop en verder nog geen adons. Maar die heb ik uitgezet in Firefox en Chrome had hem nog niet eens geactiveerd.

Verder is dit machientje zo goed als maagdelijk.

Nou breekt mijn klomp.

Ik heb Zonealarm Avast en Spybot SD uitgezet (tijdelijk)
Nu laat Firefox me wel door.......
Hoe hebben die met certificaten te doen?

Het lijkt erop dat Spybot S&D het euvel veroorzaakt. Nog nooit meegemaakt.

Iemand een idee anders dan 'resident' uitschakelen?

En iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken. Ik was anders niet bij avast, zonealarm en Spybot terecht gekomen vanavond vermoed ik.

Nee dus het is Avast.... kreun.

Ik heb het vinkje verwijderd bij:
Algemeen
Actieve bescherming
Webschild aanpassen
"HTTPS-scans inschakelen" (dus uitgezet)

Alles doet het weer.....hoop ik.

Laatst bewerkt:
Avast alweer? wanneer stopt men nu eens met zulke crap te gebruiken. Andere fora zeiden dat ZoneAlarm dit dus ook kan veroorzaken.
Het belangrijkste wat ik blijf benadrukken aan iedereen die het maar wil horen blijft en is dat vele trojans programma's als AVG, Avast etc etc Hijacken, zodat je denkt een virusscanner of firewall of anti-malware programma te draaien, dat in weze een programma is geworden om virussen binnen te halen, en jouw PC is een speelbal geworden in de georganiseerde misdaad.
Ik heb dit te vaak in de praktijk gezien om dit niet meer te ontkennen als geisoleerd geval.
Daarom installeer ik uitsluitend Microsoft Security Essentials, dat nestelt zich in de kernel en is een way way zwaarder om te hacken!
Verder blijft het opletten welke vinkboxjes je aanlaat staan bij installaties.. lezen kreng! :P
Mocht je een virus hebben, vind de naam, zoek ermee met 'everything', en delete ze met 'unlocker', draai dan 'ccleaner' om je registry op te schonen.

Laatst bewerkt:
Nou over dat lezen. Leek me wel handig dat dat gecontroleerd werd. Alleen alles meteen als "gevaarlijk' te bestempelen gaat wel erg ver.

CCleaner staat uiteraard als achtervanger klaar. Unlocker? Ga ik naar kijken.

Iedereen bedankt voor de bijdrage en een fijn weekend.

PuppyZwolle helaas is het mij zelfs een keer persoonlijk overkomen dat alles wat me moest beschermen in 3 seconden was gehacked.
Toen heb ik maar opnieuw Windows geinstalleerd.
Nu ben ik misschien iets meer een target maar neemt niet weg dat dit dus gewoon kan en gewoon voorkomt.

Avast alweer? wanneer stopt men nu eens met zulke crap te gebruiken.
Om het nu "crap" te noemen gaat wel heel erg ver.
Ik gebruik Avast al jaren zonder problemen (na eerst al het andere te hebben uitgeprobeerd).
Kwestie van op je gemak zelf de juiste instellingen kiezen en niet klakkeloos de door hun aanbevolen instellingen.

Terwijl men inmiddels banksystemen hacken? Of je ziekteprofiel inzien?
Ik ben graag niet naief, wie werkt samen met wie en wie verdient eraan?!

De échte hackers kunnen elke geavanceerde beveiliging omzeilen, dus zeker een huis-tuin-en-keukenantivirusprogrammaatje.
De beste antivirussoftware ben je zelf, door die grijze massa tussen je oren te laten werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan