Ceteria filter datum.

Status
Niet open voor verdere reacties.

wizard2000

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Beste..
In een tabel voer ik datum in..bv..24-11-2010...25-11-2010...27-11-2010 ... 24-02-2012...14-04-2012enz..enz..

Welk creteria gebruik ik nu in een querry om alleen de gegevens van bv....de gehele maand november 2010 te kunnen zien....oen/of afdrukken..

John

Als het gaat om gegevens van een maand, maak je een veld aan met de formule Month([datumveld]). Als criterium: 11.
Bedenk wel dat je dan alle maanden van alle jaren krijgt. Dus waarschijnlijk heb je deze ook nodig: Year([Datumveld]) met criterium: Year(Date()).

ALternatief, als je flexibeler wilt zijn: maak twee Parameters aan (voorbeeldje: BeginDatum en EindDatum) van het type Datum/Tijd. Gebruik nu op je datumveld het criterium: Between [BeginDatum] And [EindDatum]. Access vraagt nu twee keer om een datum, en alle records die voldoen worden getoond.

Criteria filter datum

Denk niet dat ik eruit kom......dit heb ik tot nu toe....en dan......?

John

Bijlagen

• naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    94,1 KB · Weergaven: 59
Helemaal onder in het laatste blokje (onder Tabel) zie je een menu <Parameters>. Daar moet je op klikken (als je een datumselectie wilt maken tenminste) en daar maak je dus twee parameters Begindatum en Einddatum. Die roep je vervolgens in je datumveld aan met Between Begindatum And Einddatum.
Verder kan ik eigenlijk niet zien wat je gedaan hebt: ik zie wel een Expr1: staan, maar niet wat daar gebeurt. Dus als je die kolom breder maakt, zodat we kunnen zien wat het is? Maar wil je een maand selecteren, dan moet je dus minstens een veld met de expressie Month([Kasdatum]) (ik noem maar een veld) maken. Hetzelfde maak je voor Jaar: Year([Kasdatum])

Criteria filter datums...

Beste leden,

Ik kom er maar niet uit.

Heb een kasboek gemaakt.

En wil nu via een querry gaan filteren.
Eigenlijk meerdere malen dwz:

Ik wil apart kunnen zien...bv...okt 2010,nov 2010,nov 2011...enz...enz...
de dautuminvoer moet wel 00-00-0000 blijven en mag niet veranderen naar bv 11-november-2011.

Wie kan me helpen..

John

De vraag die je stelt is, zoals ik al eerder zei, vrij simpel op te lossen; in jouw geval hoef je bijvoorbeeld in een query alleen maar de regel
Between [Typ een BeginDatum] And [Typ een EindDatum] als criterium bij het veld [Datum] te zetten, en je hebt al een werkende datumselectie voor je query. Ik heb daarom een voorbeeldje gemaakt met een paar mooiere oplossing, die nog steeds om datums, of een maand+jaar vragen, maar die je ook leeg kunt laten als je alle records wilt zien. De query is dus wat universeler dan een simpele Between Begindatum and Einddatum, want die laat niks zien als je de velden leeg laat.
Ik vrees overigens dat de gebruikte oplossing nu nog een beetje te hoog gegrepen is. Maar bestuderen kan nooit kwaad ;)

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan