CF kaart als HD in laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

IBM755c

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2007
Is het te doen om een CF kaartje van 1GB als harde schijf te gebruiken?
Op de laptop waar het om gaat staat max 200MB aan data, ruimte genoeg dus icm dat kaartje.
Heeft iemand voorbeeldgegevens hoe je zoiets moet doen?
Het gaat om een antieke IBM Thinkpad 755C die ik erg vaak gebruik, een andere laptop is dus geen optie;-)
Alvast bedankt.

is het de bedoeling dat je op de cf-card een besturingssysteem zet? dan is de kans klein dat dat lukt, zo'n oude laptop heeft volgens mij niet de mogelijkheid om te booten vanaf cf (via een pcmcia card?) je kunt het natuurlijk wel genruiken als opslagmedium, mits de laptop e.e.a. ondersteund.

Ik was niet helemaal duidelijk lees ik nu.
Wat is wil is de harde schijf VERVANGEN door een CF kaart.

Je kunt XP en oudere versies van windows sowieso niet op een extern opslagmedium installeren, en bij een oude laptop ook geen andere besturingssystemen, wordt door de bios niet ondersteund.

Maar wat is de reden dat je een cf-card zou willen gebruiken? Is de huidige HD te klein? Ik hen eventueel we'll een HD voor je van 2Gb. Kun je de HD uit de laptop nemen en de maten opmeten? Dan kan ik je zeggen of die van mij er in past. p.s. maak je geen zorgen om de prijs :)

Dat is we'll heel interessant! Als de prijzen inderdaad snel dalen heb je een zeer zuinig opslagmedium. Ik hou het in ieder geval goed in de gaten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan